بسترهای پویایی برای تحقق «شهر فعال ورزش همگانی» در تبریز وجود دارد

بسترهای پویایی برای تحقق «شهر فعال ورزش همگانی» در تبریز وجود دارد

به گزارش شهریار، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به عضویت شهردار تبریز در شورای سیاست گذاری شهر فعال ورزش همگانی گفت: سبک زندگی مردم در دهه های اخیر به دلیل تغییر شیوه زندگی و شهر نشینی در کنار آلودگی هوا، ترافیک و... به گونه ای تغییر یافته که شهروندان نشاط اجتماعی خود را از دست داده و کم تحرک شده اند که این موضوع یکی از چالش های مهم جامعه است و شهر تبریز نیز از این مقوله مستثنی نیست.

وی ادامه داد: رسالت شهرداری تامین سلامت روحی، روانی و جسمی شهروندان می باشد، در سالهای گذشته اقدامات بسزایی در راستای ارائه خدمات اجتماعی بویژه ورزش برای شهروندان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: شهرداری تبریز با توسعه اماکن ورزشی و ضریب بهره وری از اماکن در راستای زیست شهری، زیست فرهنگی و حفظ سلامت شهروندان حرکت نموده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ضمن تاکید بر هم افزایی و همکاری تنگاتنگ با اداره کل ورزش و جوانان و نیز هیات های ورزشی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با برگزاری کمپین "ورزش در خانه"در افزایش کیفیت زندگی شهروندان و نشاط اجتماعی با مشارکت چهره های شاخص ورزشی و همکاری هیات های ورزشی تلاش بسزایی نمود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، پویش همه برای تندرستی از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه به شمار می رود که با همراهی اقشار مختلف جامعه دنبال شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: همچنین تلاش برای جذب همکاری ورزشکاران ناشنوا در این کمپین‌ها و نیز استفاده از ظرفیت و توان ورزشکاران نام آور ملی و بین‌المللی به افزایش نتیجه گیری موثر از این اقدامات منجر شد.

وی اظهار داشت: توسعه مسیرهای دوچرخه بعنوان اقدامی زیر ساختی و همچنین اقدامات فرهنگی در جهت تغییر سبک زندگی شهروندان و نیز توسعه فرهنگ ورزش همگانی بعنوان یک جریان اجتماعی ضروری دانست.

لازم به ذکر است که طرح «شفا» مخفف "شهرهای فعال ایران" است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند. شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی را توسط شهردار داشته باشد.

این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهرهای کشور و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود و به سمت اخذ استانداردهای لازم در شهرهای کشور حرکت می‌کند و با ایجاد انگیزه برای شهرداران تلاش خواهد شد تا زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه سواری و سایر رشته‌ها توسعه یابد. این پروژه شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند.

در آئین رونمایی از طرح ملی شهر های فعال ایران(شفا)، با حکم وزیر ورزش و جوانان شهردار تبریز بعنوان عضو شورای سیاست گذاری شهر های فعال ایران منصوب شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات