آتش سوزی پوشش گیاهی علفی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال بخش خورش رستم مهار شد

آتش سوزی پوشش گیاهی علفی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال بخش خورش رستم مهار شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل؛ مهدی کسایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت : بعد از ظهر روز گذشته با تلاش چهار ساعته محیط ‌بانان پاسگاه محیط بانی برندق ، آتش سوزی در اراضی ملی اطراف روستای دمدول در منطقه حفاظت شده آق داغ بخش بخش خورش رستم خلخال مهار شد.

کسائی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال نیروهای آتشنشانی هشتجین و سایر ارگان ها با اقدام به موقع و با استفاده از لوازم مهار آتش از جمله روت فایر، دستگاه آب پاش و آتش کوب از گسترش آتش سوزی جلوگیری نمودند.

وی افزود : این آتش سوزی ها‌ بعلت سهل انگاری مسافرین و چوپانان محلی ایجاد می شود که بدون هرگونه رعایت جوانب احتیاط ایجاد آتش می کنند و به علت عدم توانایی در کنترل و مهار آن باعث گسترش آتش سوزی و از بین رفتن مراتع می گردند.

وی با اشاره به آتش سوزی شش هکتاری در این منطقه اضافه کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است و همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و پیشگیری موثری در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی باشد.

منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت ۸۸ هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات