بهره‌برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی و سیستم تله‌متری شبکه آب در "جرقویه" اصفهان

بهره‌برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی و سیستم تله‌متری شبکه آب در "جرقویه" اصفهان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جواد اسماعیلی" بهره‌برداری از مخزن دو هزار مترمکعبی در شهر نیک‌آباد را حرکتی موثر به‌منظور توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و تصریح کرد: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و قطعی آب در منطقه داشته و با بهره‌برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به وجود 235 کیلومتر خطوط انتقال آب، اظهار کرد: 378 کیلومتر طول شبکه توزیع آب در منطقه جرقویه بوده که با اجرای سیستم تله‌متری و تله‌کنترل این خطوط، آب شرب 19 هزار و 119 مشترک در شهرها و روستاهای این منطقه به صورت پایدار تامین می‌شود.
مدیر آبفای جرقویه، سرانه مصرف آب در این منطقه را در سال گذشته 154 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 98 درصد آب شرب این منطقه از طریق پروژه آبرسانی اصفهان تامین شده و 2 درصد باقی‌مانده نیز با استفاده از چهار حلقه چاه فعال تامین می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به سرانه مخازن شهری در جرقویه عنوان کرد: در چهار شهر منطقه جرقویه 10 باب مخزن با ظرفیت 10 هزار و 800 متر مکعب و در روستاها نیز 14 باب مخزن با ظرفیت 2500 متر مکعب در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 40 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای منطقه جرقویه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، گفت: سرانه مصرف آب در این منطقه طی سال گذشته 154 لیتر در شبانه روز بوده و در سال جاری نیز با شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات