در نشست اعضاي ستاد برق اميد مطرح شد؛ طرح برق اميد، ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، امروز چهارشنبه / 19 شهريور ماه/ نشست هماهنگي حوزه روابط عمومي ،اطلاع رساني و تبليغات طرح برق اميد به ميزباني اداره كل روابط عمومي توانير و با حضور مهندس محمدحسن متولي زاده مديرعامل توانير و دكتر مصطفي رجبي مشهدي معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير و سخنگوي صنعت برق برگزار شد.

در اين نشست كه ارتباط با مديران روابط  عمومي هاي شركت هاي توزيع نيروي برق نيز به صورت ويدئو كنفرانسي برقرار شده بود، مهندس متولي زاده ضمن تقدير از مجموعه روابط عمومي هاي صنعت برق به دليل فعاليت گسترده و اثرگذار در تحقق برنامه 099 گفت: با توجه به اجراي برنامه هاي موفق مديريت بار در ميان مشتركان كشاورزي و صنعتي، دولت براي اجراي طرحي در همين زمينه و به منظور كنترل مصرف مشتركان خانگي نيز وارد عمل شد.
مديرعامل توانير با اشاره به اين كه طرح برق اميد ممكن است در ابتدا هزينه هايي را به صنعت برق وارد كند، خاطرنشان كرد:   در بخش برنامه هاي مديريت بار صنايع و خانگي نيز ، پاداشي در حدود 350 ميليارد تومان داده شد كه در نگاه نخست به نوعي ايجاد هزينه براي صنعت برق محسوب مي شود اما با نگاهي عميق تر متوجه خواهيم شد كه از سرمايه گذاري 8 هزار ميليارد تومان براي ايجاد ظرفيت هاي جديد جلوگيري شد.
وي سهم بخش خانگي از پيك مصرف را حدود 50 درصد  و 33 درصد از از مصرف انرژي كل كشور عنوان و اضافه كرد: با كنترل و بهينه سازي مصرف برق بخش خانگي، مي توان تاثير بسياري بر ميزان مصرف انرژي و كنترل پيك كشور گذاشت.
مديرعامل توانير نقش روابط عمومي هاي را در آگاه سازي و فرهنگ سازي مشتركان بسيار موثر دانست و گفت: رمز موفقيت اين طرح آگاه سازي مشتركان است و براي اين كار بايد از شيوه هاي نوين و مختلف استفاده كرد.
متولي زاده با انتقاد  از كساني كه از اصطلاح برق رايگان براي اين طرح استفاده مي كنند، تاكيد كرد: برق رايگان نشده است بلكه شيوه و نوع مصرف تغيير كرده است .
متولي زاده ادامه داد: در اين طرح مشتركاني كه بتوانند خود را با الگوهاي تعيين شده تطبيق دهند، از تخفيف صد درصدي بهاي برق بهره مند خواهند شد اما در صورتي كه مصرفشان بالاتر رود، بايد هزينه را به صورت كامل بپردازند.
دراين نشست همچنين دكتر مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق  و رئيس كارگروه  اطلاع رساني ستاد برق اميد نيز در سخناني گفت: بخشي از راه برق اميد را در پيك مصرف پشت سرگذاشتيم و با اطلاع رساني هاي خوب و برنامه هاي مديريت بار، پيك مصرف در محدوده يك درصد كنترل شد.
رجبي مشهدي با بيان اين كه هدف از اجراي اين طرح كاهش مصرف بخش خانگي است، اضافه كرد: اجراي صحيح اين طرح خواهد توانست پيك سال آينده را نيز كاهش دهد و به همين دليل روابط عمومي هاي صنعت برق بايد اهتمام ويژه اي نسبت به اين طرح داشته باشند.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير رويكرد و نگرش صنعت برق و وزارت نيرو نسبت تغيير كرده است، گفت: در گذشته رويكرد مبتني بر پاسخگويي به تقاضا و عرضه به ميزان ايجاد شده بود. به اين معنا كه هرچه نياز مصرف افزايش مي يافت، ظرفيت بيشتري هم بايد ايجاد مي شد.
رجبي مشهدي ادامه داد: با اين حال اكنون شاهد تغيير رويكرد و نگرش در داخل صنعت برق هستيم چرا كه مديريت عرضه و تقاضا به صورت توامان بكارگرفته شده و در همين راستا طرح هاي مديريت بار در تابستان اجرا مي شود.
رئيس كارگروه  اطلاع رساني ستاد برق اميد با بيان اين كه بايد تلاش كنيم در سال هاي آينده هم رشد پيك به يك درصد محدود شود  اظهارداشت: منابع انرژي ما نامحدود نيست و اين تغيير رويكرد نيز ناشي از همين محدوديت در منابع است و طرح برق اميد بزرگترين قدم در  اين تغيير رويكرد به شمار مي رود كه  به عنوان فراگيرترين طرح در حوزه مديريت مصرف، باعث درگير شدن همه مشتركان خانگي خواهد شد.
در اين نشست همچنين ابوذرصالحي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير نيز گفت: عملكرد روابط عمومي هاي صنعت برق در خصوص طرح برق  اميد به صورت روزانه رصد و به منظور انتقال تجارب ارزشمند ايجاد شده، برگزيدگان در قالب جشنواره اي معرفي خواهند شد.
صالحي در عين حال از مديران روابط عمومي شركت هاي زيرمجموعه خواست تا به منظور هم افزايي بيشتر، نسبت به اشتراك گذاري فعاليت ها اقدام كننند.
وي همچنين بر استفاده حداكثري از ظرفيت هاي رسانه ملي، خبرگزاري ها و فضاي مجازي براي آگاه سازي و اطلاع رساني مشتركان تاكيد كرد.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات