بسته مشوق‌های بازآفرینی، انقلابی در محلات هدف  ...

بسته مشوق‌های بازآفرینی، انقلابی در محلات هدف ...

بسته مشوق‌های بازآفرینی، انقلابی در محلات هدف می‌تواند ایجاد کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی در جلسه هماهنگی و توجیهی ارائه مشوق‌های بازآفرینی محلات فرسوده و کم‎برخوردار با بیان اینکه نظام اقتصادی و برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای در کشورما منجر به ایجاد امواج پی‌درپی مهاجرتی و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی شده است، اظهارکرد: قدیمی‌ترین زائران امام‌رضا(ع)، ساکنان قدیمی مشهد هستند و لذا خدمت به آنها به مثابه خدمت به زائر بارگاه منور رضوی و امام مهربانی‌هاست.

فیضی با اشاره به مصوبه بسته تشویقی شورای شهر برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی، گفت: در کنار این مصوبات حمایتی، 28 دفتر تسهیلگری هم در محلات هدف مستقر شده‌اند و سازوکار جدید نیز تعریف شده که امیدواریم تا پایان شهریور روی سیستم‌های مالی و شهرسازی بارگذاری شود و شهروندان بتوانند از آن بهره ببرند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در ادامه تاکید کرد: مناطق شهرداری باید از دفاتر تسهیلگری به منظور کاهش فرآیندها، بویژه فرآیند صدور پروانه و دریافت تسهیلات و معرفی واجدین شرایط به نهادها و دستگاه‌های مربوطه بهره ببرند.

فیضی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم درصدد ساماندهی بافت متراکم و پرجمعیتی است که درآمدی برای شهرداری ندارد و هزینه‌های جاری آن نیز هرروز افزایش می‌یابد، افزود: با اجرایی شدن سیاست بازآفرینی و بهسازی و ساماندهی این بافت‌ها و سپس توانمندسازی ساکنان، در آینده می‌توان درآمد هم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، نگاه اجتماعی باید بر نگاه درآمدی ارجحیت داده شود؛ فلسفه بسته‌های تشویقی نیز بخشودگی کامل و اعمال تبعیض مثبت برای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است.

فیضی در پایان گفت: بسته مشوق‌های بازآفرینی می‌تواند با مشارکت مردم انقلابی در بافت‌های محلات هدف ایجاد کند و تحقق آن منوط به عزم و اراده و خواست همه مسئولان و مجریان مربوطه است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات