بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مدیرکل امور اقتصادی و...

قبل از ظهر امروز چهارشنبه نوزدهم شهریور ماه، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به همراه معاونین طرح و توسعه و منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و همچنین ذیحسابان طرح های عمرانی و جاری شرکت از سد مخزنی تازه کند در شهرستان گرمی بازدید کردند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد تازه کند احداث خواهد شد، افزود: مطابق با پیگیریهای بعمل آمده با استفاده از فاینانس داخلی و استفاده از ظرفیت مالی بانک رفاه به مبلغ ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و بنیاد علوی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد تازه کند انگوت احداث می شود .

مهندس عباس جنگی مرنی با بیان اینکه برای احداث این تصفیه خانه و خط انتقال اصلی و شبکه توزیع آب آن، مبلغ حدود  ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، تصریح کرد: برای تامین اعتبار مالی لازم برای این پروژه در حال رایزنی هستیم .

وی با بیان اینکه با احداث این تصفیه خانه مشکل آب شرب روستاها و دو شهر شهرستان گرمی از جمله روستاهای بخش انگوت مرتفع خواهد شد، عنوان کرد: تامین آب شرب مناطق مختلف شهری و روستایی منطقه از اهداف اصلی ایجاد این تصفیه خانه خواهد بود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار داشت: به زودی با حضور نماینده مردم شریف گرمی در مجلس شورای اسلامی در مذاکره با مسئولان ذیربط در خصوص رفع مشکل آبگیری کامل سد و برداشت مانع میراث فرهنگی تلاش خواهیم کرد .

مهندس جنگی مرنی با اشاره به اهداف احداث سد تازه کند تصریح کرد: تامین آب شرب مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان گرمی از جمله بخش انگوت، تامین آب محیط زیست، تامین بخشی از آب صنعت و تامین آب حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی سنتی و حقابه داران منطقه از اهداف احداث این سد می باشد .

در این بازدید مهندس حجت پورعزیز، نماینده مجری سد تازه کند گزارشی از آخرین وضعیت سد و چالش های موجود برای بهره برداری مناسب از سد ارائه نمود و بر تلاش جمعی برای ارائه راهکارهای لازم جهت بهره مندی مردم از ظرفیت موجود آب در سد تاکید کرد.

گفتنی است سد تازه کند گرمی دی ماه سال گذشته همزمان با سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان و با حضور مهندس قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا آبگیری شد.

این سد با هدف کنترل سیلاب و تامین حقابه محیط زیست و تامین آب شرب و کشاورزی و صنعت منطقه بر روی رودخانه سامبورچای احداث شده است که حجم کل مخزن این سد 7.4 میلیون متر معکب  بوده و مساحتی در حدود یک و نیم میلیارد متر مکعب خاکریز و خاکبرداری صور ت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات