درخواست تشکیل هیئت امناء برای حفاظت از بنای تاریخی سه گوش

درخواست تشکیل هیئت امناء برای حفاظت از بنای تاریخی سه گوش

http://www.bananews.ir/عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهوار درخواست کرد هیئت امنائی متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و میراث فرهنگی استان و مسئولان شهری برای حفاظت از بنای تاریخی سه گوش اهواز تشکیل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس امام در همایش حفاظت از میراث فرهنگی، بایدها و نباید که روز شنبه در شهر اهواز برگزار شد، گفت: ساختمان تاریخی سه گوش کنار پلی نادری در اهواز در سال ۱۳۰۷ تأسیس شده است که آن زمان به عنوان بانک ملی کاربری داشته است اما تاکنون تغییرات زیادی در کاربری آن ایجاد شده است.

وی افزود: این ساختمان سه گوش خواستگاه دو دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز بوده است که سال ۱۳۳۶ توسط وزارت فرهنگ و آموزش وقت به قیمت دو میلیون تومان خریداری شد و بعد از آن برای نخستین بار دانشکده علوم پزشکی برای اولین بار در اهواز راه اندازی شد.

وی بیان کرد: اگر یک هیئت امناء برای حفظ این بنای تاریخی تشکیل شود می توان به پایداری این ساختمان امیدوار بود چون فقط یک فرد به عنوان رئیس دانشگاه یا رئیس میراث فرهنگی در عمل این توانایی را ندارد که بتواند مشکلات این ساختمان را حل کند. پیشنهاد ما این است هیئت امنائی متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان مالک آن و استاندار خوزستان یا نماینده ای از وی به عنوان نماینده دولت تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: خاطراتی از اساتیدی که در این دانشکده درس می داده اند، جمع آوری و در قالب یک کتاب در ۱۳ فصل تدوین شده است.

 

 

 

 

    نظرات