روابط عمومی با همراهی رسانه ها، بار سنگین برجسته کردن محیط زیست را به دوش می کشد

روابط عمومی با همراهی رسانه ها، بار سنگین برجسته کردن محیط زیست را به دوش می کشد


مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: کار روابط عمومی، مدیریت ارتباطات و بحران‌ها در عرصه های مختلف است و روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با همراهی رسانه ها، بارها با ایفای صحیح نقش خود در بزنگاه های مختلف، توانمندی خود را در این عرصه نشان داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امیر عبدالرضا سپنجی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی فعالان رسانه ای حوزه تالاب ها گفت: این دوره، یکی از جامع ترین دوره های آموزشی است که تا اکنون در سازمان حفاظت محیط زیست و حتی کشور برای روابط عمومی ها و فعالان حوزه رسانه برگزار شده است و امیدواریم یادگاری ماندگار از معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست باشد، که به عنوان ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان در این حوزه حساس محسوب می شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست برای دولت، گفت: توسعه در زمینه هایی نظیر حمل و نقل، ناوگان شهری، آب، برق و امثال اینها، وظیفه همه دولت هاست و پیش از این نیز دولت های دیگر در این راه گام برداشته اند، اما موضوعی مثل احیای دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام و دولت است و به همین دلیل، دولت دوازدهم را یک دولت محیط زیستی می دانیم.

سپنجی با تاکید بر شعار هشتادمیلیون محیط بان، و اینکه محیط زیست باید دغدغه تک تک مردم جامعه باشد، تصریح کرد: اگر محیط زیست تبدیل به دغدغه فردی و اجتماعی همه آحاد جامعه نشود، هرچقدر هم بودجه برای آن مصرف شود، آنقدر که باید و شاید مثمر ثمر نخواهد بود. همچنین در اهمیت محیط زیست همین بس که اگر همه امکانات را داشته باشیم، اما هوا، آب و طبیعت مناسبی در دسترس نباشد، آن امکانات هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت.

وی در خصوص نقش خبرنگاران و رسانه ها در پر رنگ کردن موضوع محیط زیست برای جامعه گفت: خبرنگاران و رسانه ها در حساس کردن اذهان مردم نسبت به موضوع محیط زیست، بازوی اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست بوده اند و باید قدردان عملکرد رسانه ها در این زمینه بود.

این مسئول محیط زیستی با بیان این که روابط عمومی سازمان محیط زیست در دوره اخیر، تغیر پارادایم رسانه ای از اطلاع رسانی مکتوب به چند رسانه ای و تصویری داشته است، گفت: تا پیش از دوره اخیر، متاسفانه روابط عمومی سازمان محیط زیست، اصلاً در شان یک سازمان حاکمیتی و ملی نبود و حتی از بدیهی ترین امکانات نیز محروم بود. در امر اطلاع رسانی نیز فقط به اطلاع رسانی مکتوب از طریق پرتال سازمان بسنده می شد. در حالی‌که هم اکنون تولیدات تصویری، چند رسانه ای و گرافیکی سازمان محیط زیست رشد چشمگیر کمی و کیفی داشته است.

وی با بیان این که تغییر پارادایم مذکور باعث رشد و ارتقای روابط عمومی سازمان محیط زیست شده است، اظهار داشت: امروز به اذعان دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و همچنین سخنگوی محترم دولت، تیم روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از حرفه ای ترین و منسجم ترین تیم هاست که به رغم کمبود بودجه و با کمترین هزینه ها توانسته است بین پنج روابط عمومی برتر دولت در زمینه‌های مختلف خبری و اطلاع رسانی باشد.

سپنجی با اشاره به نقش روابط عمومی در اطلاع رسانی پیرامون پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه احیای دریاچه ارومیه یک تجربه موفق در سطح جهانی است. در حالی که روس ها و آمریکایی ها در پروژه های احیای دریاچه‌های شان ناموفق بودند، اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تخصص و توان داخلی توانست در این زمینه موفق عمل کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش پایانی صحبت های خود درباره دوره آموزشی که با همکاری مشترک این اداره کل و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست برگزار می شود، گفت: این دوره با تدریس بهترین و مجرب ترین استادان و در چهار حوزه اصلی: تولید خبر و محتوای خبری، طراحی و تولید گرافیک پیام رسان، عکاسی، فیلم برداری و تدوین و تولید کلیپ برگزار می شود.

لازم به ذکر است محتوای دوره مذکور، که از هفته آینده، به شکل آنلاین و آفلاین در صفحه اینستاگرامی سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای عموم قابل دسترس است، به مدت سه ماه و هفته ای دو روز برگزار می شود. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات