دوره آموزشی، اجرایی شدن بسته های تشویقی مرتبط با بازآفرینی شهری  ...

دوره آموزشی، اجرایی شدن بسته های تشویقی مرتبط با بازآفرینی شهری ...

دوره آموزشی، اجرایی شدن بسته های تشویقی مرتبط با بازآفرینی شهری برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهر در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی مرتبط با بسته های تشویقی بازآفرینی بافت های فرسوده محلات هدف که با حضورجمعی از اعضای شورای شهر و مدیران حوزه مالی و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بسته تشویقی شورای شهر برای نوسازی و بهسازی بافت‌ های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی، به تصویب رسیده است.
وی افزود: در کنار این مصوبات حمایتی، ۲۸ دفتر تسهیلگری نیز در محلات هدف مستقر شده‌اند و ساز و کار جدید نیز تعریف شده است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه برای استفاده شهروندان روی سیستم ‌های مالی و شهرسازی بارگذاری شود.
رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم در صدد ساماندهی بافت های متراکم و پرجمعیتی است که درآمدی برای شهرداری ندارد و هزینه‌های جاری بسیاری نیز برای شهر ایجاد می کنند، بیان کرد: با اجرایی شدن سیاست بازآفرینی و بهسازی، ساماندهی این بافت‌ها و توانمندسازی ساکنان، این هزینه ها کاهش خواهد یافت.
فیضی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید نگاه اجتماعی بر نگاه درآمدی ارجحیت داده شود که در همین راستا بخشودگی کامل و اعمال تبعیض مثبت برای بافت‌ های فرسوده و ناکارآمد شهری در بسته مشوق ها در نظر گرفته شده است.
اجرای هیچ برنامه و سیاستی بدون منابع انسانی امکان پذیر نیست
محمد هادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت به جد دنبال تاسیس سازمان بازآفرینی فضا های شهری بود، موضوعی که تایید وزارت کشور را نیز به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد از طریق سازمان بازآفرینی درصدد است که نحوه مواجهه با بافت‌های مساله‌دار شهر مشهد که مساحت آن به بیش از پنج هزار هکتار می رسد را مشخص و تعیین کند، گفت: امروز عقل جمعی، شهرداری مشهد، بدنه مدیریتی، تخصصی و کارشناسی به این جمع‌بندی رسیده است که نحوه برخورد با این بافت‌ها باید متفاوت از گذشته باشد.
مهدی‌نیا ادامه داد: در این مسیر اجرایی شدن هیچ برنامه و سیاست خوب و درستی بدون منابع انسانی امکان پذیر نیست.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات