حق کمیسیون مشاوران املاک در کشور تک نرخی می شود

حق کمیسیون مشاوران املاک در کشور تک نرخی می شود

www.BanaNews.irرییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: حق کمیسیون مشاوران املاک در خصوص خرید و فروش ، رهن و اجاره در کشور تک نرخی می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'مصطفی قلی خسروی' افزود: اکنون در هر استان و شهرستان نرخ خدمات در زمینه مشاورین املاک متفاوت است و این امر موجب سر در گمی مردم در انجام معاملات ملکی می شود.

وی اظهار داشت: باید در امر معاملات ملکی شفاف سازی کنیم و برای رسیدن به این امر باید قانون تک نرخی مصوب شود ، چرا که با تصویب آن ، کنترل معاملات ملکی در کشور بهتر و راحت تر انجام خواهد شد.

خسروی بیان داشت: در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است و درخواست هایی مبنی بر تصویب حق کمیسیون نیم درصد از معاملات انجام شده در سراسر کشور به هیات عالی نظارت داده شده است.

وی یادآور شد: تصویب این امر در شرف انجام است و در صورت نهایی شدن، بلافاصله به استان ها و شهرستان ها ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

خسروی با اشاره به طرح کد رهگیری در کشور نیز بیان داشت: اجرای این طرح از هرگونه سوء استفاده در زمینه املاک و مستغلات جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵ هزار مشاور املاک در کشور افزود: اکنون ۱۰ هزار و ۱۲۴ مشاور املاک در شهر تهران و حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ مشاور املاک در استان تهران فعالیت دارند.

خسروی در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه تمامی مشاوران املاک در سراسر کشور به کد رهگیری متصل هستند ، اظهار داشت: اکنون کد رهگیری بصورت پرینتری در مشاورین املاک تهران و شهرستان شمیرانات در حال انجام است و در نظر داریم تا پایان اسفند ماه سالجاری دریافت کد رهگیری در سراسر کشور بصورت پرینتری انجام شود.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: این صنف جزء رسته های خدماتی است و همواره سعی بر این است که با اجرای طرح های سازنده، خدمات مناسب به شهروندان ارایه شود.

 

 

    نظرات