عاشورا مظهر هنر و امام حسین هنرمند این واقعه است

عاشورا مظهر هنر و امام حسین هنرمند این واقعه است

سعید ابریشمی‌راد در هجدهمین سوگواره هنر که با حضور مسئولان، مدیران فرهنگی و هنرمندان شهر در فضای پیاده محور خیابان میرعماد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم بیان کرد: امام حسین(ع) متعلق به همه افراد است و هر کسی باید به هر شیوه و روشی واقعه عاشورا به عنوان روزی که معاشرت در آن اتفاق افتاد و آن حضرت توانست اوج عاشقی را نمایان کند به دیگران معرفی کند.

وی ضمن اشاره به برخی از آموزه‌های مکتب عاشورا و تاثیر این واقعه بر روی هنرمندان، بیان کرد: هنر عاشورایی ابراز ارادت هنرمند به امام حسین(ع) است و تاثیر اتفاق عاشورا را از گذشته‌های دور می‌توان در آثار هنرمندان دید.

شهردار کاشان با تاکید بر لزوم بیان و تصویر کردن واقعه عاشورا و ارزش‌های دینی توسط هنرمندان، نقش و تاثیر واقعه عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران‌شان را مهم‌ترین بازنمود این واقعه در زندگی مردم ذکر کرد.

در هجدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا که با اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد همراه بود، علی‌اصغر صائم کاشانی اشعار و سروده‌های خود با موضوع محرم را همراه با نی‌نوازی به سمع علاقه‌مندان رساند.

همچنین نمایش نقل سرخ کاری از گروه هنری شهر، نقالی توسط ایمان قاسمی، سرود شور نینوا تولید فرهنگ‌سرای مهر توسط گروه سرود فانوس و تعزیه با هنرمندی هنرمندان شهر مشکات اجرا شد.

مراسم یادبود زنده‌یاد استاد علی شریف کاشانی از شاعران آیینی کاشان  همزمان با این برنامه با دعوت از خانواده وی و با اهدای سیاه قلم تصویر آن شاعر فقید که در برنامه توسط متین زارع آماده شده بود، انجام شد.

اجرای پرفورمنس عاشورایی، سیاه‌ قلم و سیاه مشق، نوای کتیبه‌ها، نمایشگاه کتابستان عاشورا و نمایشگاه عکس زنجیر ارادت از برنامه‌های جانبی این رویداد بود.

سوگواره هجدهم هنر در ساحت عاشورا با تلاش فرهنگ‌سرای مهر و مدیریت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری مجمع فرهنگی الغدیر، هیئت شهدای کاشان، هئیت حضرت ابوالفضل کوی زاویه، پلیس راهور، فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری منطقه یک، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، شورای هماهنگی هئیات مذهبی، هئیت سجادیه، مرکز بهداشت و مدیریت برق کاشان اجرا شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات