سوگواره هنر در ساحت عاشورا وارد ایستگاه هجدهم شد

سوگواره هنر در ساحت عاشورا وارد ایستگاه هجدهم شد

این آیین همزمان با ماه محرم و به مناسبت هجدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا با تلاش فرهنگ‌سرای مهر این سازمان اجرا و شرکت کنندگان در این مراسم با نثار گل و فاتحه یاد و خاطره این شاعر آیینی را گرامی داشتند.

در این محفل معنوی و ادبی محمود شریفی از شعرای آیینی و رئیس کانون مداحان کاشان طی سخنانی به معرفی مقبل‌کاشانی و اشعار وی پرداخت و مجتبی رافعی مسئول انجمن ادبی مقبل کاشانی اشعار آن شاعر آیینی را قرائت کرد.

همچنین میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نگاه ویژه شهردار را نسبت به مسائل فرهنگی و هنری قابل تحسین خواند و با اشاره به موقعیت کنونی آرامگاه مقبل کاشانی و فعالیت‌های عمرانی شهرداری در حوزه فرهنگی، خواستار بازسازی و ساماندهی مقبره مقبل کاشانی در جهت معرفی هر چه بهتر این شاعر آیینی و نیز رشد و پویایی فعالیت‌های فرهنگی شهر شد.

در پایان این برنامه سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان با تاکید بر تبيين اهميت شناخت مفاخر براي اعتلاي هويت فرهنگي کاشان گفت: بازسازی و ساماندهی کوی مسجد جامع(میدان کهنه) و آرامگاه مقبل‌کاشانی در دستور کار شهرداری قرار دارد و  بعد از اتمام پروژه پیاده راه آرامگاه ملامحسن فیض‌کاشانی، عملیات این محور آغاز می‌شود.

هجدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا پنج شنبه 20 شهریور ماه از ساعت 9 شب در فضای پیاده محور خیابان میرعماد با حضور مدیران و مسئولین شهر و با همراهی هنرمندان به منظور ترویج فرهنگ و هنر دینی با بهره‌گیری از زبان هنر با برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی اجرا می‌شود.
محمد شیخا شاعر مشهور به میرزا مقبل و متخلص به مقبل است که مدتی را در کاشان زیسته و حکایت او در عزاداری امام حسین(ع) مشهور است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات