24 ساعت تلاش بی وقفه برای حقابه کشاورزان سبزوار

کوروش ناوی- سبزوار / مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار از بازگشایی خروجی سد یام در مدت کمتر از 24 ساعت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، «محمد ثابتی مقدم » با اعلام این خبر گفت: خروجی سد خاکی سریام در هفته گذشته به دلیل وجود رسوبات و گل و لای مسدود شد و به دلیل نیاز مبرم حقابه بران از آب این سد با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران امور آب سبزوار در قسمت تاسیسات ابی در مدت کمتر از 24 ساعت خروجی سد بازگشایی و آب مورد نیاز حقابه برآن تامین شد.

وی  افزود: سد یام سبزوار در ۳ کیلومتری غرب روستای جزندر و در ۷۰ کیلومتری شمال غربی  سبزوار بر روی رودخانه یام احداث شده است .

مدیر امور منابع آب سبزوار تصریح کرد: سد یام سبزوار با هدف تامین آب طرح های کشاورزی مناطق پایین دست و همچنین ایجاد مرکز تفرجگاهی و گردشگری ساخته شده است. سد یام سبزوار از نوع سدهای خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از بستر رودخانه ۲۰ متر است. به دلیل نزدیکی سد یام سبزوار به جاده اصلی سبزوار-جغتای و موقعیت مناسب دسترسی، هم اکنون این سد به عنوان یکی از مناطق پر جاذبه گردشگری بخصوص جهت ماهیگیری تفریحی در روزهای تعطیل شده است .

ثابتی‌مقدم یادآور شد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی و غرق شدگی، لازم است مردم و ساکنان منطقه از نزدیک شدن و استقرار در حاشیه و بستر سدهای خاکی مناطق خودداری کنند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات