رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی رودخانه ساواشی در فیروزکوه

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه از رفع تصرف مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع از اراضی رودخانه ساواشی در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "وحید مرادی نسب" با اعلام مطلب فوق گفت: طبق گزارش واحد آب های سطحی هنگام بازدید از منطقه مشخص گردید، شخصی مبادرت به دیوارکشی و احداث پارکینگ در بستر رودخانه ساواشی  نموده بود که این اقدام باعث انسداد و کاهش ظرفیت آبگذری رودخانه مذکور شده بود.

مرادی نسب با اشاره به اینکه با تخریب این بنای غیر مجاز مساحت ۲۰ هزار متر مربع از بستر رودخانه ساواشی در محدوده موصوف رفع تصرف شد،تصریح کرد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف جهت رفع تخلف ابلاغ شد؛ اما به دلیل بی توجهی و استنکاف فرد خاطی به اخطارها، با کسب دستور قضایی و مامورین نیروی انتظامی منطقه نسبت به تخریب بنای غیر مجاز و برخورد قاطع با وی اقدام شد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در ادامه افزود: همچنین در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی و صیانت از منابع آبی و با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستورقضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه و در راستای عمل به قانون صیانت از منابع آبی تعداد دو حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستاهای امیریه و شهرآباد در مجموع به عمق ۲۷ متر و با دبی سه لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی  همچنین اظهار کرد: با انجام این عملیات از خروج ۵۹ هزار و ۴۰۰  متر مکعب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری به عمل آمد.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در ماه جاری تعداد ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۷۰ اخطاریه در بخش آبهای سطحی صادر و به متخلفین ابلاغ شده است، تصریح کرد: در راستای صیانت از منابع آبی در بخش آب های زیر زمینی ۸۷ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفت.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان ضمن تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطر نشان کرد: امور منابع آب فیروزکوه بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات