۲۰درصد بودجه سریال جلال ۲ با شهرداری تبریز است

۲۰درصد بودجه سریال جلال ۲ با شهرداری تبریز است

به گزارش شهریار، مرتضی صفری در آیین آغاز ساخت فصل دوم سریال جلال افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در ساخت سریال جلال مشارکت خوبی دارند که این نشان می دهد که این مدیران نگاه فرهنگی دارند و موضوع فرهنگ در اولویت کار آنهاست.

او با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند تا تاریخ آذربایجان‌شرقی در هزار توی تاریخ گم نشود، عنوان کرد: در میان جنگ ترکیبی و شناختی تمام عیار قرار داریم که اعتقادات و باورهای معنوی و گذشته پر افتخار ما را هدف قرار داده است.

صفری تاکید کرد: ملت جدا افتاده از هویت خود با هر بادی تکان می خورد. تبریز و آذربایجان از دوران صفویه تا امروز استبدادستیزی خود را به اثبات رسانده اند و در مقابله با روس ها، مقابله با عثمانی ها و دوران دفاع مقدس تلاش های زیادی کرده اند.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی عنوان کرد: تا به امروز در این موضوعات به خوبی کار نشده است. شخصیت و تاثیرگذاری بزرگانی چون پروین اعتصامی، جبار باغچه بان، دکتر مبین و ... ظرفیت ساخت یک سریال فاخر را دارند.

او اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال از انقلاب، یک کار خوب از شهید باکری و شهید تجلایی نداریم. یک فیلم و سریال، همیشه به یادگار می ماند و تا سالها بعد روایت گر تاریخ خواهد بود.

صفری با اشاره به اینکه فصل اول سریال جلال با اقبال عمومی مواجه شد، گفت: سریال جلال تبدیل به یک برند شده است و برای اولین بار، سه شبکه ملی و بین المللی این سریال را پخش کردند. در دهه فجر سال گذشته، ۱۰ قسمت از این شبکه ها پخش شد.

او افزود: در این سریال به مرور زندگی سه شهید آیت‌الله قاضی، آیت الله مدنی و شهید علی تجلایی پرداخته می شود.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سریال جلال از هنرمندان بومی استفاده شده است، یادآور شد: در فصل اول جلال، از میان ۲۰۴ بازیگر دیالوگ گو، ۲۰۰ نفر از تبریز بودند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات