کم تحرکی باعث تشدید بیماری های قلبی عروقی می شود

کم تحرکی باعث تشدید بیماری های قلبی عروقی می شود

حسن خدادوست در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک بی تحرکی را باعث  محدودشدن سیستم های ارگانیک بدن و عدم تقویت آن دانست و تصریح کرد: در این حالت بدن فرد هنگام بیماری یا انجام فعالیت شدید زودتر آسیب پذیر می شود.

وی افزود: بی تحرکی با کاهش حجم ظرفیت ریه ها، کارایی بدن فرد را کاهش داده و او را در معرض ابتلا به بیماری های عفونت ریه مانند کرونا قرار می دهد.

خدادوست از خانواده ها خواست تا با استفاده از برنامه های  تلویزیون و اپلیکیشن های ورزش در خانه بصورت روزانه اجرای حرکات ورزشی را برای بچه ها نهادینه کنند.

وی اضافه کرد: بهترین آموزش، آموزش رفتاری الگوساز والدین است که می تواند سبک زندگی فعال و بانشاطی را به خانواده تزریق کند.

این مدرس دانشگاه کاهش استرس، افسردگی، افزایش اعتماد به نفس و رسیدن به آرامش درونی را از جمله فواید ورزش عنوان و تاکید کرد: با انجام حداقل روزی 30 دقیقه ورزش بزرگ‌سالان و دیگر اقشار می توانند از اثرات مفید ورزش بهره مند شوند.

وی تغییر سبک زندگی کودکان را بخاطر استفاده از فناوری های دنیای آی تی نگران کننده دانست و یادآور شد:‌ سرانه استفاده از دنیای مجازی بیشتر شده و این در حالی است که فعالیت های بدنی کمتر شده و این تغییر سبک زندگی با تمایل به بی تحرکی تهدیدزا است.

خدادوست مرگ افراد چاق را 40 درصد بیشتر از افراد عادی برشمرد و تاکید کرد: بی تحرکی باعث تحلیل عضلات و ستون فقرات فرد می شود و اگر با عادت های غلط همراه شود در آینده باعث بروز کمردرد، آسیب های گردن، زانودرد و... می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات