انسداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز طی یک هفته کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی و واحد بازرسی و نظارت با اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته  ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در مجموع به عمق  ۵۲۴ متر و با دبی ۷  لیتر بر ثانیه  پر و مسدود شد.

حبیبی با اشاره بر اینکه این کار در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی انجام شد، گفت: با انسداد این چاه ها از خروج سالیانه  حدود ۱۳۷ هزار متر مکعب  آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: طی این مدت در بخش آبهای سطحی چهار مورد بررسی تصرفات غیرمجاز انجام شد و در بخش آبهای زیرزمینی نیز با جمع آوری یک مورد منصوبات غیرمجاز از هدر رفت ۶۸.۰۴ هزار مترمکعب آب از منابع آبی جلوگیری به عمل آمد.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: طی این مدت با آگاهی و تلاش گروه های گشت امور آب تهران بزرگ در بخش آب های زیر زمینی، تعداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی و اخطاریه آن نیز صادر گردید.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در پایان خاطر نشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند و بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات