سود پیمانکاران تا پنج درصد ،بهره بانکی ۳۰ درصد

سود پیمانکاران تا پنج درصد ،بهره بانکی ۳۰ درصد

www.BanaNews.irرئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی گفت: حداکثر سود در پیمانکاری هشت تا ۱۰ درصد است که ۵۰ درصد آن به عنوان مالیات کسر می شود ،درحالی که بهره بانکی از ۲۴ تا ۳۰ درصد است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)' منوچهر ملکیانی فرد ' روز یکشنبه در دومین کنفرانس بین المللی صنعت احداث در هتل المپیک اظهار داشت : یکی از معضلات اجرای پروژه های عمرانی ، طول مدت زمانی آنها است که مربوط به اعتبارات طرحها و دقیق نبودن برآورد اولیه است ، گاهی تا ۹۰ درصد تطویل، پیامد افزایش قیمت را به دنبال دارد .

وی افزود : عدم پرداخت مطالبات پبمانکاران از دیگر مشکلات این بخش محسوب می شود و ضعف مالی آنان وضعیت نامساعدی را در روند فعالیتها به دنبال دارد .

ملکیانی فرد معتقد است : وجود شرایط قراردادی ناعادلانه در اجرای پروژه های عمرانی ، موجب شده که کارفرماها به صورت یکطرفه امکان عدم پرداخت وجه قراردادها را داشته باشند .

وی رشد فزاینده شرکتهای دولتی و شبه دولتی در عرصه پیمانکاری را به عنوان مشخصه ای که برخلاف اصل ۴۴ و سیاست خصوصی سازی تحقق یافته ، برشمرد .

رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی با بیان اینکه شرکتهای ایرانی برای حضور در بازارهای برون مرزی به دلیل مسایل سیاسی با تنگناهایی مواجه هستند ، گفت : حضور موفق در این عرصه به پشتیبانی های دولت نیاز دارد .

وی پیشنهاد کرد : بسیج تمامی شاغلین در حوزه فنی و مهندسی کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی می تواند تنگناها و تهدیدها را تبدیل به فرصت نماید .

ملکیانی فرد از شکل گیری شورای راهبری برای افزایش توان داخلی و استفاده حداکثری از توانمندی شرکتها در وزارت نفت خبر داد و گفت : چنانچه از ابتدا این امکان فراهم می شد امروز وضعیت صنعت کشور بسیار بهتر بود .

وی خواستار شکل گیری شورای مذکور در دیگر وزارتخانه ها شد و گفت : این شورا می تواند به عنوان اتاق فکر امور اجرایی امور را پیش ببرد .

دومین کنفرانس بین المللی صنعت احداث که از سوی انجمن شرکتهای ساختمانی ، انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران ، جامعه مهندسان مشاور ایران ،انجمن صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی ایران وانجمن شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت ،گاز و پتروشیمی برپا شده ، قرار است بعدازظهر امروز، دوشنبه با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان دهد .

 

 

    نظرات