کارگاه بین المللی مدیریت پایدار جنگل ها در کشورهای پوشش کم جنگلی آغاز به کار کرد

کارگاه بین المللی مدیریت پایدار جنگل ها در کشورهای پوشش کم جنگلی آغاز به کار کرد

www.BanaNews.irنخستین کارگاه بین المللی مدیریت پایدار جنگل ها در کشورهای با پوشش کم جنگلی (LFCCs ) با موضوع تجهیز منابع مالی، روز دوشنبه با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ایران در هتل همای تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این اجلاس کشورهای با پوشش جنگلی کمتر از ۱۰ درصد سطح کل کشورشان به عنوان کشورهای با پوشش کم جنگلی (LFCCs) شناحته شده اند.
هم اکنون از ۲۳۳ کشور جهان ۶۳ کشور با پوشش کم جنگلی هستند که ۲۶ کشور مربوط به خاور نزدیک است.
این کارگاه با هدف تجهیز منابع مالی بخش جنگل در کشورهای با پوشش کم جنگلی و SIDS برگزار شد و تسریع در تنظیم و تدوین برنامه جنگل در تمام کشورهای با پوشش کم، برقراری ارتباط بین (LFCCs ) و کنوانسیون تغییر اقلیم و حفظ تنوع زیستی و مبارزه با بیابان زایی، برقراری ارتباط بین (LFCCs ) با سایر سازمان های مرتبط، توسعه روش استراتپیک به منظور جلب حمایت جوامع بین المللی، ارتقاء و افزایش مطالعات در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی، تدوین روش ها و راهبردهای بلند مدت و ابداع مکانیسم های پیگیری مناسب به منظور اجرایی شدن نتایج اجلاس تهران از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
در این اجلاس نمایندگان کشورهای روسیه، آلمان، آمریکا، قرقیزستان، ازبکستان، توگو، چاد، اردن، عراق، تاجیکستان، موریتانی، افغانستان و شش سازمان تخصصی بین المللی همچون مجمع جهانی جنگل، سازمان GIZ آلمان، کنوانسیون تنوع زیستی (CBD )، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد FAO و سازمان عمران ملل متحد UNOP حضور دارند.
نبود مجمعی برای اعلام نیازمندی های مشترک کشورهای با پوشش کم جنگل، کمبود اطلاعات و امار در خصوص گستردگی و شرایط منابع جنگلی و فرآیند و عوامل موثر بر جنگل ها، عدم انعکاس منابع و عایدات حاصله از این منابع در حساب های ملی،عدم دسترسی مناسب به دانش بومی در خصوص مدیریت درختان، جنگل ها و بیشه زارها از دلایل ضرورت تشکیل این کارگروه است.
بنا بر گزارش ایرنا، قرار است، برای بررسی وضعیت و مشکلات کشورهای با پوشش کم جنگلی چهار کارگروه تشکیل شود که نخستین کارگروه با موضوع تجهیز منابع مالی در ایران و کارگروه های بعدی به ترتیب در کشورهای نیجر، ترینیداد و فیجی برگزار می شود.
نخستین کارگاه بین المللی مدیریت پایدار جنگل ها در کشورهای با پوشش کم جنگلی (LFCCs ) با موضوع تجهیز منابع مالی به مدت سه روز در تهران به کار خود ادامه می دهد.


    نظرات