سرمایه غیرمولد، نیمه پنهان و پنهان جای نگرانی دارد

سرمایه غیرمولد، نیمه پنهان و پنهان جای نگرانی دارد

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت : امروز سرمایه غیرمولد، نیمه پنهان و پنهان که تنها به سود می اندیشد، جای نگرانی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در همایش صنعت احداث در محل هتل المپیک اظهار داشت: نظام و دولت باید با تاسی به امیرالمومنین علی (ع) قبل از اینکه به فکر اخذ عوارض و مالیات از کارآفرینان ، تولید کنندگان ،صنعتگران و پیشروان عرصه سازندگی باشد ، از پشتیبانان آنها باشد .

وی تصریح کرد: از منظر نگرش مولی الموحدین امام علی (ع) که همانا گسترش قسط و عدالت است، به توسعه نمی اندیشند اما شرایط کنونی جهانی سبب شده که دولتها بدنبال افزایش ثروت و رفاه باشند و این موضوع گرفتاری امروز دنیا محسوب می شود .

پورمحمدی افزود :قدرت طلبی و زیاده خواهی کشورهای صنعتی مشخصه امروز آنها است که کشوری مانند ایران را در شرایط تحریم قرار می دهند و بر ملتهایی مانند ما فشار می آورند تا اوضاع سختی را حاکم کنند و اینها به مردم خودشان هم رحم نمی کنند و اکنون وضعیت مردم یونان ، ایتالیا ، اسپانیا و پیش از آن انگلستان در برابر ما قرار دارد .

به گفته وی دنیای استکبار آنچه را که به عنوان توسعه و شهروند مداری دنبال می کند با فرهنگ ،زندگی و عدالت علوی برابری نمی کند و می توان گفت : بخشی از مبارزه و جنگی که ما با آن روبه رو می شویم ، تاوان پیروی از امام علی (علیه السلام ) است که به این امر خشنودیم و افتخار می کنیم .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: امروز شناخت مزیت های اقتصادی کشور اهمیت بسزایی دارد و باید دید چگونه می توان از آنها در جهت رشد و توسعه بهره گرفت .

وی گفت : اخذ تسهیلات بانکی به منظور احداث یک واحد صنعتی ، کارآفرینی و تولید مشکلی ندارد ، اما آنچه مساله ساز می شود ، اخذ وامی است که بجای تولید، خارج از چارچوب مربوطه هزینه می شود .

پورمحمدی خطاب به دست اندرکاران بانکی اظهار داشت : چرا مراقبت های لازم را به عمل نمی آورید ، اکنون در کشور پیمانکارانی وجود دارند که طلبکار هستند و بابت بدهی بانکی باید بهره های سنگینی را بپردازند ، چرا پول آنها پرداخت نمی شود .

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت : قراردادهای ما بدلیل نداشتن مشاوره حقوقی عیوب زیادی دارد و در محاکم دادگستری بخشی از پرونده ها ناشی از ایراد تنظیم قراردادها است .

پورمحمدی اظهارامیدواری کرد : شفاف سازی در تنظیم قراردادها و نیز در دیگر حوزه ها رخ دهد و اکنون این نقیصه در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد .

وی، درهم ریختگی در رتبه بندی شرکتها و پیمانکاران را یک ضعف در این سیستم دانست ،گفت : شرایط کنونی موجب می شود به شرکتهای با رتبه بالا اجحاف شود و لازم است سازوکارهای قانونی طراحی و تبیین شود .

 

 

    نظرات