انجام مقدمات احداث شهرک بازیافت منطقه کاشان

انجام مقدمات احداث شهرک بازیافت منطقه کاشان

محسن حیدری در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک از رایزنی برای خرید دستگاه بازیافت شاخ و برگ‌های زائد درختان خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه قرار است در مجموعه تولید و تکثیر گیاهان(باغ 50 هکتاری) سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار بگیرد و با خرد کردن مواد زائد درختان، دوباره این مواد به عنوان ماده غنی به کود  کمپوست اضافه شود.

وی با بیان اینکه تفکیک از مبدا و جداسازی مواد پلاستیکی از مواد کاغذی هزینه‌های جداسازی را کاهش می دهد اذعان کرد: اگر شهروندان علاوه بر تفکیک پسماندهای خشک از تر، جداسازی مواد پلاستیکی از مواد کاغذی را به خوبی انجام دهند، آن وقت شهرداری ها مجبور به هزینه زیاد برای خرید تجهیزات تفکیک کننده نمی شوند.

مدیرعامل شرکت بازیافت و پسماند منطقه کاشان با اشاره به تهیه و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات تفکیک پلاستیک از دیگر مواد بازیافتی و آلی گفت:  با استفاده از این دستگاه، مواد بازیافتی به چرخه برمی‌گردند و مقدار کمی روانه دفن می‌شود.

وی، فعالیت های خدمات شهری را به منزله ویترین زیبایی‌های شهر توصیف و بیان کرد: شهرستان‌های گردش‌پذیری مثل کاشان و شهرهای همجوار آن با مشارکت مردم در بحث مدیریت پسماند و درنتیجه حفظ زیبایی شهر در نگاه مهمانان و گردشگران ارزیابی می‌شوند.

حیدری از فعالیت 20 کیوسک بازیافت در سطح مناطق پنجگانه شهری خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این کیوسک‌ها با تحویل اقلام بازیافتی وجه نقدی، بن خرید کتاب، کارت قرعه کشی و... دریافت کنند.

وی فعالیت 150 انبار جمع آوری ضایعات در سطح شهر را یادآوری و تصریح کرد: اکثر این انبارها بدون مجوز و در اختیار اتباع بیگانه قرار دارد که طبق قانون مدیریت پسماند نباید به صورت مستقل فعالیت اقتصادی کنند، از این رو در ماه‌های اخیر بیش از یک سوم آن ها تعطیل شد.

حیدری با اشاره به تولید 180الی 200 تن پسماند در کاشان به صورت روزانه گفت: مجموعه افراد غیرمتعارف در سطح شهر به صورت زباله گرد با پاره کردن کیسه های زباله یا خرید آن از شهروندان فعالیت می‌کنند در حالی که شرکت ازنو با برند مناسب و تحت نظارت شهرداری از صلاحیت جمع آوری پسماند و اقلام بازیافتی از شهروندان برخوردار است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بازیافت تنها 6 درصد از حجم پسماندهای شهری را شامل می‌شود، اختصاص بالغ بر 20 هکتار از زمین های بایر کویری برای دفن بهداشتی پسماندهای شهری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: شهروندان با بازگشت به فرهنگ گذشته و خانواده ها در آموزش مباحث پسماند به فرزندان در حفظ محیط زیست و امانتداری آن برای آیندگان کوشا باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات