اپلیکیشن «شهر من» ابزاری بسیار مناسب برای ارتقای  ...

اپلیکیشن «شهر من» ابزاری بسیار مناسب برای ارتقای ...

اپلیکیشن «شهر من» ابزاری بسیار مناسب برای ارتقای فرهنگ شهروندی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد سید مسعود ریاضی در بازدید از پروژه ساماندهی شبکه یکپارچه‌سازی خدمات و کسب و کارهای شهری (اپلیکیشن شهر من)  با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف و شعارهای شورای پنجم مشهد اجرای هوشمند سازی به طور کلان در شهر مشهد بوده است، گفت: مجموعه امکانات و خدماتی که شهرمن در اختیار شهروندان قرار داده می‌تواند شهر مشهد را گام بلندی در این مسیر هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دوره کاری شورای پنجم طرح هایی برای راه اندازی باشگاه شهروندی و استفاده از این فرصت اجتماعی برای اصلاح رفتارهای شهروندان مد نظر شورا بود، افزود: بزرگترین حسن اجرای چنین برنامه هایی استفاده از تکنولوژی در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی است. از این رو این بر مجموعه مدیریت شهری واجب است در راستای حمایت از همه گیر شدن استفاده از این اپلیکیشن و توسعه برنامه‌های آن، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد با بیان اینکه حوزه حمل و نقل و ترافیک می‌تواند نقش بسزایی در تاثیر متقابل بر تحقق اهداف شهر من ایفا کند، گفت: برخی اقدامات اجرا شده و در حال اجرا در این اپلیکیشن در خصوص ارائه مشوق‌های استفاده از شبکه عمومی حمل و نقل شهری و پرداخت پاداش های نقدی و غیرنقدی به شهروندان مورد تاکید و تشویق حوزه حمل و نقل مدیریت شهری بوده و هست. اما مهمتر از این نکته آنجاست که وقتی ما به اهدافی چون حمل و نقل پاک و شهر شهروند محور فکر می‌کنیم باید تمام ابزارها، روش ها و برنامه هایمان در راستای رسیدن به این اهداف طراحی و انسجام داشته باشد.

وی ادامه داد: از مدیران ارشد شهر من خواسته‌ایم در راستای تشویق شهروندان به توجه به سلامت عمومی و ورزش همگانی و سوق دادن شهر به سمت حمل و نقل پاک دو برنامه مشوق برای پیاده روی و دوچرخه سواری را در طرح های آتی خود بگنجانند تا در قالب دو طرح «راه برو جایزه بگیر» و «رکاب بزن جایزه بگیر» شهروندان مشهدی را بیش از پیش برای استفاده از امکانات پیاده راه‌ها و مسیرهای دوچرخه در شهر ترغیب کرده و مشهدی ها را به اجرای ورزش های کم هزینه، سالم و کم خطر مجاب کنند.

ریاضی با تاکید بر اینکه حتی کرونا نمی‌تواند محدودیتی در اجرای برنامه‌های ورزشی باشد، گفت: در سال گذشته اعتبار بسیار زیادی برای توسعه ورزش همگانی در شهر به تصویب شورا رسید که متاسفانه تاکنون بخش اعظم آن بلااستفاده مانده، این در حالی است که در حال حاضر در کشورهای مختلف دنیا با وجود آنکه مسابقات مختلف ورزشی به دلیل کرونا لغو شده اما با استفاده از تکنولوژی های مدرن، مسابقات از راه دور در حالی که ورزشکاران در منزل خود مشغول ورزش هستند برگزار شده و جوایز نیز بین منتخبین توزیع می‌شود.

به گفته وی، با این روال در حالی که شهرداری مشهد از زیرساخت تکنولوژیک بسیار مناسبی برخوردار است باید برای استفاده بهینه از این امکانات و ترغیب شهروندان به اصلاح رفتار ها، ارتقای فرهنگ شهروندی و توجه به سلامت شهر اهمیت بیشتری به خرج داد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد همچنین بر لزوم اطلاع رسانی، آگاه سازی و تبلیغ برنامه‌های شهر من در بین شهروندان تاکید کرد و افزود: کارهای بسیار ارزشمندی در مجموعه شهرمن اجرا شده و برنامه ها و ایده های بسیار درخشانی در دست اجرا دارند اما تا زمانی که این امور به اطلاع عموم مردم نرسیده و استفاده از آن‌ها همگانی نشود تمام این زحمات ابتر خواهد ماند. لذا مهمترین وظیفه شهرداری در حال حاضر تامین امکانات مورد نیاز برای اطلاع رسانی و تبلیغات این حوزه در بین عموم شهروندان است.

وی ادامه داد: با این نگاه کمترین کاری که شهرداری می تواند برای توسعه شهر من و استفاده بیشتر آن توسط شهروندان انجام دهد در اختیار گذاشتن امکانات تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که به وفور در اختیار شهرداری قرار دارد.

ریاضی بر لزوم آموزش مستمر خدمات تکنولوژیک به شهروندان و فواید و مزایای استفاده از آن تاکید کرد و افزود: از جمله اموری که اجرای آن چندان سخت نیست ترکیب خدمات شهر من با انواع خدمات به گروه‌های خاص اجتماعی از جمله جوانان، دانش‌آموزان و کارمندان است.

وی تاکید کرد: این مهم را نباید از نظر دور داشت که توسعه برنامه های شهر من و افزایش تعداد طرح های فرهنگی سرگرمی اجتماعی و ورزشی در این اپلیکیشن بر افزایش نشاط اجتماعی تاثیر مستقیم خواهد داشت که این نیز جزو اهداف برنامه‌های مدیریت شهری بوده و هست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات