رعایت اصول ساختمان سازی در مسکن مهر چهارمحال و بختیاری

رعایت اصول ساختمان سازی در مسکن مهر چهارمحال و بختیاری

www.BanaNews.irرئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: با نظارت دقیق مهندسان این سازمان تمامی اصول ساختمان سازی در احداث پروژه‌های مسکن مهر این استان رعایت می‎شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیامک مشرف امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر ۲ هزار مهندس در رشته‌های مختلف عمران، معماری و نقشه‌کشی، مکانیکی، شهرسازی و ترافیک، تاسیسات برقی عضو این سازمان هستند.

وی افزود: از این تعداد ۶۰۰ نفر در شهرستان شهرکرد مرکز استان و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در سایر شهرستان‌های این استان بر روند ساخت و ساز در این استان نظارت می‌کنند.

مشرف با بیان اینکه تاکنون به‌ازای یک میلیون متر مربع فضای ساختمانی در این استان پروانه ساخت از سوی این سازمان صادر شده است، گفت: میزان اعتبارات سال‌جاری این سازمان ۱۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری این سازمان را سازمانی مردمی برشمرد و گفت: با توجه به رسالت اصلی این سازمان مبنی بر نظارت کیفی بر روند ساختمان‌سازی توسعه دفاتر نظارتی این سازمان در سطح شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دفاتر نظارتی این سازمان احداث و راه‌اندازی شده است.

مشرف با اشاره به روند اجرایی احداث پروژه‌های مسکن مهر در این استان، گفت: تکمیل طرح‌های مسکن مهر یکی از وظایف ملی و اساسی مسئولان است که باید با حمایت از این پروژه ملی بستر اجرایی شده آن را در مدت زمانی کوتاه فراهم سازند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اصول مهندسی و ساختمان سازی استاندارد در پروژه‌های مسکن این استان لحاظ شده است، گفت: نظارت دقیق و بهینه مهندسان این سازمان بر روند احداث و تکمیل این پروژه‌ها خود سندی محکم بر اثبات این ادعاست.

مشرف با تأکید بر اینکه رعایت کیفیت در ساختمان‌سازی سبب کاهش هزینه‌‌ها در بسیاری از بخش‌ها می‌شود، ادامه داد: هر چه در ساخت و ساز مسکن به کیفیت مصالح و اصول ساختمان‌سازی بیشتر توجه شود بدون شک در هزینه‌های آتی تعمیر و بهسازی، طول عمر و حتی هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

وی گفت: مقاوم‌سازی منازل به ویژه در مناطق روستایی در کاهش خسارت‌های مادی و جانی ناشی از حوادث نقش موثری دارد که باید به عنوان یک ضرورت به آن پرداخت.

 

 

    نظرات