امداد رسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

امداد رسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

امداد رسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: طرح «امداد گیاه» در سال ۹۶ با راه اندازی یک اکیپ فعالیت خود را آغاز کرد، اما به تدریج فعالیت قابل قبول، رضایت شهروندان و اهمیت حفظ درختان شهر، باعث شد تا در سال جاری با افزودن سه اکیپ دیگر، تعداد اکیپ های فعال امداد گیاه در شهر مشهد به عدد چهار برسد.
وی افزود: در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت رسانی می شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آن ها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: متخصصان گیاه پزشک این معاونت، در قالب اکیپ «امداد گیاه» با هدف امداد رسانی به گیاهان و ارائه مشاوره های لازم، در محل های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می کنند و پس از بررسی مشکلات درختان، با استفاده از راهکارهای دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می کنند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: این اکیپ ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه های خشک درختان بر اساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری های درختان و آزاد سازی طوقه و آبخور درختان نیز می پردازند.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش شده که پس از بازدید و بررسی درخواست ها، به بیش از دو هزار و ۸۰۰ درخت رسیدگی و امداد رسانی شده و بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای آفات بوده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهروندان می توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری، از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۳۳۴۰۰۳۲۰ اعلام کنند تا با حضور اکیپ های امداد گیاه در آدرس های اعلام شده، نسبت به رفع مشکلات درختان اقدام شود.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات