راه اندازی پژوهشکده اقوام و دست‌بافته‌های سنتی ایران در فرهنگسرای بهمن‌بیگی

راه اندازی پژوهشکده اقوام و دست‌بافته‌های سنتی ایران در فرهنگسرای بهمن‌بیگی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری در بازدید از فرهنگسرای بهمن بیگی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه فرهنگسرای بهمن‌بیگی می‌تواند یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز محسوب شود.
وی افزود: چهار هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد، کتابخانه شخصی زنده یاد استاد چینی به فرهنگسرای بهمن بیگی اهدا شده است و با مجموعه مجلات وزین ادبی، فرهنگی و هنری همچنین مجموعه کتاب‌های تاریخی که در اینجا استقرار یافته، این کتابخانه یکی از مراکز اصلی مراجعه‌های ادبی و تاریخی خواهد بود. میز‌های مطالعه این کتابخانه طبق استاندارد‌هایی است که در کتابخانه ملی تهران وجود دارد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: با راه‌اندازی پژوهشکده اقوام با نام «بخارای من ایل من» که شامل پژوهش در ادبیات فولکلور است، همچنین پژوهشگاه دست‌بافته‌های سنتی ایران، فرهنگسرای بهمن‌بیگی به عنوان اولین مرکز بزرگ فرهنگی-هنری که رویکرد آموزشی و پژوهش دارد، معرفی خواهد شد.
جعفری با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به فرهنگسرا‌های شیراز اظهار داشت: رویکردمان در فرهنگسرای بهمن بیگی آموزشی علمی-ادبی، در فرهنگسرای حکمت، هنری و در فرهنگسرای شهروند، آموزش شهروندی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات