هرچه زمان می گذرد،ابعاد بیشتری از این واقعه عظیم کشف می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، بمناسبت سالروز شهادت حضرت زین العابدین، مهندس حسین پور مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل، بهمراه امیدوار مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان در وبینار تحت عنوان" نهضت حسینی سرچشمه بیداری اسلامی در جهان" که با حضور آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ، در دانشگاه الغدیرزنجان برگزارشد، حضور یافت .

در این وبینار،امام جمعه زنجان به تشریح ابعاد مختلف واقعه عاشورا و تاثیر آن به جوامع بعد ازخود پرداخت و اظهارداشت:حادثه کربلا برای دشمنان امام حسین (ع)، یک جنگ قدرت بود ولی اکنون پساز گذشت قریب 1400  سال از آن واقعه ، بسیاری از مطالب تاریخ به فراموشی سپرده شده است ولی با افتخار می گویم که یاد نهضت حسینی، همچنان در جهان زنده و پایدار است.

نماینده ولی فقیه در استان تصرح کرد: هرچه زمان می گذرد،ابعاد بیشتری از این واقعه عظیم کشف شده و فروغش بیشتر می شود.

وی با تشریح عزاداری ایام ماه محرم زنجانیها در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارات استان، گفت: عزاداری مردم زنجان در کشور به نام است و سالانه افراد زیادی از سراسر کشور برای حضور در این عزاداری پرشور به این استان می‌روند. همه ساله از شب اول تا سیزدهم محرم، مراسم عزاداری در زنجان برگزار می‌شود و مهم‌ترین و با عظمت‌ترین روز برگزاری آن، هشتم محرم (شب تاسوعا) به‌شمار می‌رود و سال‌ها است که در این دسته عزاداری صدها هزار نفر از شهروندان و گردشگران مذهبی شرکت می‌کنند. در این روز مردم از اقصی نقاط کشور و حتی بسیاری از کشورهای خارجی برای شرکت در این حرکت عظیم، به شهر زنجان می‌آیند تا به دریای خروشان عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) بپیوندند.

آیت اله خاتمی،به مسجد حسینیه اعظم زنجان به‌عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا اشاره کردو افزود: مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران استان زنجان شناخته شده است و این خود برگ زرینی است که از سوی اردتمندان اهل بیت (ع) در این شهر ثبت و ضبط شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات