دشت داورزن یکی از بحرانی ترین دشت های خراسان رضوی است

نماینده امور منابع آب سبزوار در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن از بحرانی بودن دشت داورزن و به خطر افتادن منابع آب زیر زمینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کوروش ناوی نماینده امور منابع آب سبزوار در این دیدار که در دفتر مدیرجهاد کشاوری برگزار شد، افزود: دشت داورزن یکی از دشت های بحرانی در استان است که باید بیشتر مورد توجه بهره وران قرار گیرد .

وی در این دیدار با ارائه گزارشی از آمار و اطلاعات در رابطه با منابع آ ب زیرزمینی شهرستان داورزن بیان کرد: این شهرستان 292 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق دارد که بیشترین مصرف آنها در بخش کشاورزی است با توجه به این که دشت داورزن جزء دشت های بحرانی استان می باشد به دلیل کاهش بارندگی در سال های جاری سفره های  آب زیر زمینی در این شهرستان به درستی تغذیه نشده و این موضوع کشاورزی شهرستان را در آینده نزدیک با بحران جدی روبرو خواهد کرد .

ناوی خاطر نشان کرد:.هر چند در استان طرح تعادل بخشی ،نصب کنتورهای هوشمند آب وبرق و انسداد چاه های غیر مجاز توسط کارشناسان امور منابع آب سبزوار پیگیری و اقدام لازم صورت گرفته است و بخشی ازکسری مخزن  جبران شده ، اما تارسیدن به نتیجه  مطلوب راه زیادی در پیش داریم .

نماینده امور منابع اب شهرستان سبزوار تاکید کرد: رعایت مفاد پروانه بهره برداری و تناسب سطح زیر کشت با میزان آبدهی مجاز چاه ،از خطرات و خسارت های احتمالی ناشی از اتمام حقابه جلوگیری خواهد کرد .

در این نشست  مسئول جدید جهاد کشاورزی شهرستان داورزن ، ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری خوب امور منابع آب سبزوار  با کارشناسان و متصدیان جهاد کشاورزی داورزن گفت: همه سعی و تلاش ما معرفی شهرستان داورزن درسطح ملی و حتی بین المللی به عنوان قطب قدرتمند در تولید با کیفیت محصولاتی چون فلفل  ،کنجد، آنیسون ، خاکشیر و زیره و محصولاتی که داورزن حرف برای گفتن دارد ، می باشد .

علیرضا دلبری افزود: راه اندازی واحدهای فراوری و صنایع تکمیلی این محصولات نیز فرصت طلایی است که می تواند منجر به ایجاد زمینه های موفق اشتغال آفرینی و درامدزایی در شهرستان شده و منافع حاصل از تولید عاید تولید کننده شود و نه دلالان .

وی در ادامه تعاون و همکاری سازمان ها و نهادهای عام المنفعه برای ایجاد رفاه شهروندان را گامی مهم و مثبت در پیشرفت صنعت کشاورزی در منطقه ذکر کرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات