سد لاستیکی فخرآباد 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد لاستیکی فخرآباد 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید از این پروژه با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت : سد لاستیکی فخر آباد با اهداف توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری درحدود 1000 هکتار ، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه ، جلوگیری از پدیده کف کنی و آب گیری ایمن کانال انحراف ، ذخیره سازی آب و تنظیم جریان ، ذخیره موقت دبی تراز رودخانه و زهکش ها برای تامین آب کشاورزی ، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ ، بهبود شرایط زیست محیطی ، بیولوژی و اکولوژی محدوده طرح ، تغذیه سفر های آب زیر زمینی ، بهره برداری توریستی و تفریحی ، ساماندهی رودخانه و ... در حال احداث است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود : سد لاستیکی فخرآباد  بر روی رودخانه اوشمک در روستای فخرآباد در شمال شرق شهرستان رشت در حال احداث است و بناست آب های ناشی از بارندگی و زه آبهای اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو سمت رودخانه برساند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان گفت : حجم آب ذخیره شده سد لاستیکی فخر آباد برابر با 450 هزار متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن برابر با 2 میلیون متر مکعب خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات