بهره برداری از سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری

بهره برداری از سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری علی‌اصغر اباذری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مرکز استان از راه اندازی سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت ارائه خدمات به شهروندان با استفاده از ظرفیت شبکه اینترنت و عدم لزوم مراجعه شهروندان به شهرداری برای پرداخت عوارض در ايام انتشار ویروس کرونا، با تلاش همکاران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری طراحی، اجرا و راه اندازی شده است. شهروندان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شهرداری ساری به آدرسwww.sari.ir و ورود به بخش پرداخت عوارض، با موارد نمودن کد شناسایی قبض نسبت به پرداخت اینترنتی عوارض اقدام نمایند.

اباذری با بیان اینکه مدل امروز سیستم شهری با بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل درک است، اظهار کرد: اقدام ارزنده‌ای را سازمان فاوا به‌عنوان سازمان متولی ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی به‌منظور ارائه خدمات مختلف به شهروندان و همچنین سازمان تاکسیرانی وقت «مدیریت حمل و نقل بار و مسافر» به‌عنوان سازمان بهره‌بردار و ارائه‌کننده مستقیم خدمت پرداخت الکترونیکی به مردم، از هفت سال پیش تحت عنوان ساری‌کارت یا همان کارت شهروندی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه طرف قرارداد شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از بانک‌ها بود، افزود: این قرارداد امسال به اتمام رسیده و تلاش داریم برای رفع ایرادات موجود و همچنین ارتقا و اضافه کردن خدمات جدید، بهترین و ذی‌نفع‌ترین اقدام را برای سرنوشت و پیشرفت کارت شهروندی در حوزه پرداخت‌های آنلاین کرایه به همراه سازمان حمل و نقل بار و مسافر انجام دهیم.

اباذری گفت: طراحی و اجرا سامانه سیستم منابع انسانی شهرداری ساری در مرحله آزمایش قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک نهایی و اجرای خواهد شد. این سامانه نظارت کامل و تسريع روند بررسی مشکلات حوزه منابع انسانی را تسهیل خواهد کرد.

وي افزود: یکی از وظایف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات آماده سازی زیرساخت های خدمات الکترونیک به شهروندان است؛ در این راستا طي نشستي که با مسئولان یکی از اپراتورهاي فعال برگزار شد، تصمیمات لازم در خصوص ارائه برخی خدمات شهروندی به شهروندان ساری اتخاذ شده است.

در ادامه، اباذری به استفاده از بستر اینترنت در خدمت رسانی به شهروندان با هدف جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع امور اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک سامانه ای برای ثبت و پیگیری درخواست مجوز حفاری، استعلام های بانکی و مابقی درخواست های شهروندی با هدف رفاه حال شهروندان و تسریع امور اداری طراحی و اجرا می شود تا زیرساخت های تحقق شهر الکترونیک بیش از پیش مهیا شود.

در پایان رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری به اقدامات صورت گرفته و در خصوص انجام طرح مطالعاتي یکپارچه سازی شهري اشاره و تصریح کرد: به دستور و تاکید شهردار ساری طرح مطالعاتی یکپارچه سازی شهری در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری در حال انجام است که پس از اتمام طرح گزارش آن به دفتر شهردار ارسال خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات