کتاب باستان‌شناسی؛ کشف رازهای گذشته با مقدمه نویسنده آمریکایی برای مردم ایران

کتاب باستان‌شناسی؛ کشف رازهای گذشته با مقدمه نویسنده آمریکایی برای مردم ایران

www.BanaNews.irنخستین جلد از مجموعه «علم و ماجراهای علمی» با عنوان «باستان‌شناسی؛ کشف رازهای گذشته» نوشته ریچارد پنچیک با ترجمه ساقی نخعی‌زاده همراه با ۲۵ فعالیت و سرگرمی توسط نشر ققنوس منتشر شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این کتاب در ۷ فصل تنظیم شده است که از روش کار باستان‌شناسان شروع و به باستان‌شناسی تاریخی ختم می‌شود.

در پایان کتاب همچنین وب‌سایت‌هایی برای مطالعه بیشتر موضوع نیز معرفی شده است.

«ریچارد پنچیک»، نویسنده‌‌ این کتاب که دکترای انسان‌شناسی دارد در ابتدای این کتاب یادداشتی خطاب به خوانندگان ایرانی اثرش نوشته است: «کشورتان گذشته‌ای بسیار غنی و شکوهمند دارد و میراثی که از هزاران سال پیش به جا مانده است از زیبایی و نوآوری حکایت می‌کند. چشم‌انداز ایران در طول تاریخ آراسته به بسیاری شهرهای مهم بزرگ و کوچک است. در سال‌های اخیر حفاری‌های باستان‌شناسی در این سایت‌ها به ما کمک کرده‌اند اطلاعات زیادی درباره زندگی و فرهنگ ایران باستان به دست‌ آوریم مثلا ویرانه‌های تخت جمشید در استان فارس از مشهورترین و شگفت‌اورترین یادگارهای دوران باستان در سراسر جهان است و نقش برجسته‌هایش فرهنگ غنی سازندگانش را به ما نشان می‌دهد. امیدوارم پس از خواندن این کتاب شوق مطالعه‌ی بیش‌تر را درباره‌ باستان‌شناسی، مخصوصا درباره گذشته کشورتان، در خود احساس کنید.»

«کاترین ناتیل»، متصدی موزه‌ «گارویز پوینت» در‌باره‌ این کتاب گفته است: من اکیداً خواندن کتاب «باستان‌شناسی» را به کسانی که می‌خواهند در آینده باستان‌شناس شوند یا کسانی که در این‌باره کنجکاوند، سفارش می‌کنم.

همچنین «جان وتر»، رئیس دپارتمان مردم‌شناسی دانشگاه آدلفی هم درباره این کتاب گفته است: کتابی همه‌فهم درباره‌ کشف گذشته‌ انسان به دست خودش.

کتاب حاضر با شیوه‌ نگارشی ساده و تصویرهایی جذاب فرصتی را برای نوجوانان فراهم می‌آورد تا با موضوع باستان‌شناسی آشنا شده و کشورها و تمدن‌های قدیمی از جمله ایران باستان را بشناسند.

چاپ نخست کتاب «باستان‌شناسی، کشف رازهای گذشته» در ۱۵۶ صفحه، ۲ هزار نسخه و با قیمت ۴۵۰۰ تومان منتشر شده است.

مهر

 

 

    نظرات