مسجد جامع بابل در آتش سوخت

مسجد جامع بابل در آتش سوخت

www.BanaNews.irاتصال سیم برق، سبب آتش سوزی مسجد قدیمی جامع بابل شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اثر اتصال سیم برق، آتش سوزی مسجد جامع بابل ۱۰۰ میلیون تومان خسارت بر جا گذاشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری بابل بیان داشت: به دلیل مرمت مسجد جامع بابل، نمازگزاران این مسجد با برپا کردن چادر در حیاط مسجد به اقامه نماز می‌پرداختند که به دلیل انتقال بخاری به چادر، روشن بودن بخاری سبب اتصال سیم برق و متعاقب آن آتش سوزی مسجد شد.

محمد دهستانی در گفتگو با مهر افزود: آتش‌سوزی در ضلع شمالی مسجد سبب از بین رفتن دیوار، پنجره و وسایل داخل آن شد. برآورد کلی خسازت آتش سوزی مسجد جامع بابل توسط کارشناسان آتش‌نشانی بابل دردست بررسی است. بنا به نظر کارشناسان آتش نشانی بابل، آتش سوزی مسجد جامع بابل بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خسارت برجا گذاشت.

دهستانی ادامه داد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای مرمت و بازسازی مسجد جامع بابل مصوب شده بود که با تخصیص ۵۰ میلیون تومان اعتبار کار مرمت و بازسازی این مسجد که یکی از بزرگترین مساجد جامع مازندران است از هفته گذشته آغاز شد.

مسجد جامع بابل که قدمت بیش از ۵۰۰ ساله دارد یکی ازبزرگترین مساجد جامع مازندران است و به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی بابل محسوب می‌شود که در ایام مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر مملو از نمازگزاران بابلی است.

با توجه به اینکه بعد از گذشت دو سال مرمت و بازسازی این مسجد از یک هفته گذشته توسط میراث فرهنگی بابل آغاز شده بود متاسفانه روز گذشته بر اثر اتصال سیم برق، درآتش سوخت.

 

 

    نظرات