حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری اقدامات سازمان فاوا را  ...

حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری اقدامات سازمان فاوا را ...

حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری اقدامات سازمان فاوا را در فضای عمومی منعکس کند/ شورای شهر، حامی سازمان فاوا برای پیشبرد اهداف شهر هوشمند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در بازدید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل این مجموعه، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، اتفاقات بسیار ارزشمند و خوبی در سازمان فاوا رخ داده که نشان از نگاه هوشمندانه و دقیق حاکم است.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات و سیاستگذاری‌های مهندس «آل‌شیخ»، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی سابق شهرداری مشهد، گفت: جنس فعالیت‌های سازمان فاوا، جنسی است که کمتر دیده می‌شود زیرا اقدامات، زیربنایی و زیرساختی هستند؛ تمرکز بر حوزه زیرساخت‌ها سبب شده تا خدمات برای عموم مردم و شهروندان ملموس نباشد و لذا حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری باید این فعالیت‌ها و خدمات را در فضای عمومی انعکاس بیشتری دهد.

حیدری با بیان اینکه بخش زیادی از درآمدهای امروز شهرداری‌های کشور مبتنی بر تخلفات ساختمانی و صدور پروانه بوده که منابعی ناپایدار و ناسالم هستند، افزود: باید توجه داشت که با گذشت زمان، ظرفیت ساخت‌وساز شهر سیر نزولی پیدا خواهد کرد؛ پس باید به سمت ایجاد منابع درآمدی جدید پایدار مبتنی بر فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات گام برداریم.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سازمان فاوا بعنوان مجموعه‌ای که مسئولیت پشتیبانی و نرم‌افزاری تمام شهرداری مشهد را عهده‌دار است، باید روی همین حوزه‌ها متمرکز شود و ظرفیت‌های درآمدی برای آینده شهر ایجاد کند.

حیدری گفت: موفقیت هر مجموعه‌ای در این زمینه، منوط به ورود به موقع و پیشگام بودن است؛ سازمان فاوا، امروز از زیان‌ده بودن به شرایط تعادل‌بخشی رسیده و امیدواریم بتواند منابع تامین درآمد شهرداری در آینده را تامین کند.

وی با بیان اینکه «شهر هوشمند» یک پروسه‌است و نه پروژه، افزود: در این حوزه با اهداف مدنظر فاصله داریم ولی ریل‌گذاری‌های صورت گرفته بسیار ارزشمند است.

حیدری در بخش پایانی صحبت‌های خود از آمادگی شورای شهر مشهد برای حمایت از سازمان فاوا به منظور پیشبرد اهداف مجموعه خبرداد و گفت: بدون شک ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و پاسخگویی به شهروندان با تکیه بر بستر فناوری اطلاعات، موجب سالم‌سازی و شفاف‌سازی در فضای مدیریت شهری می‌شود و از این طریق می‌توان علاوه بر جلوگیری از بازتولید بی‌اعتمادی، اعتماد عمومی به شهرداری را تقویت کرد.

وی از لزوم تعریف ریزپروژه‌هایی برای بهبود پاسخگویی به شهروندان سخن گفت و تصریح کرد: عمده مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است و لذا سازماندهی این حوزه با تعریف ریزپروژه‌ها، میتواند در دستورکار سازمان فاوا قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات