افزایش 118 مگاواتی توان نیروگاهی با بهبود روش‌های بهره‌برداری/ قدردانی اردکانیان  از تک تک فعالان صنعت برق

افزایش 118 مگاواتی توان نیروگاهی با بهبود روش‌های بهره‌برداری/ قدردانی اردکانیان از تک تک فعالان صنعت برق

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" روز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت‌ تولید در پنج نیروگاه کشور و قدردانی از تولید کنندگان برتر برق که در بیستمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: به اتکا به توان و تعهد نیروهای متخصص کشور به‌ویژه در سال‌های تحریم اقتصادی که به درستی توجه ما به ظرفیت‌های داخلی و استفاده بهینه از منابع بیش از گذشته جلب شده، امروز طرح ارتقای توان تولید نیروگاه‌های موجود را افتتاح می‌کنیم.
وی گفت: آنچه مهم است این که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این میزان ظرفیت جدید چیزی حدود ۵ تا ۷ درصد احداث نیروگاه جدید است، یعنی این توان و توجه موجب شده تا با سرمایه‌گذاری به مراتب اندکی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبلی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.
اردکانیان اظهار داشت: جا دارد از تک تک فعالان صنعت برق در سازمان دولت، وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی و همه شرکت‌های مدیریت تولید در سراسر کشور، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ستاد برق و انرژی وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، همچنین سازمان انرژی اتمی ایران، نیروگاه‌های برق آبی، شرکت مدیریت منابع آب، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و همه فعالان در خانواده بزرگ صنعت برق در بخش خصوصی قدردانی کنم.
وی گفت: امسال دستاوردهای بزرگی برای کشور در صنعت برق رقم زده شد که نماد عمل صالح است، عملی که در صنعت برق نهادینه خواهد شد.
وی با اشاره به مدیریت مصرف در پیک تابستان امسال اظهار داشت: علاوه بر پشت سر گذاشتن پیک تابستان بدون خاموشی، انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته عرضه کنیم که در سال جهش تولید، بخش‌های تولیدی کشور،  صنایع بزرگ و صادرات غیر نفتی به اتکای انرژی عرضه شده کافی و مناسب توانستند به اهداف خود برسند و در عین حال صادرات انرژی ما نسبت به مدت  مشابه در سال گذشته افزایش داشت و مهمتر از همه این‌ها، به کمک هموطنان در بخش‌های مختلف مصرف را آنگونه مدیریت کنیم که اوج بار تابستان امسال همانند پارسال به نسبت سال‌های قبل تنها یک درصد افزایش داشته باشد. این دستاورد بسیار بزرگی است که سعی می‌شود تابستان پیش رو هم با همین هدف‌گذاری کمی از هم‌اینک برنامه‌ریزی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری ۱۰۸ پروژه ساخت و سازی با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان و ۵ پروژه ساز و کاری در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تا به امروز گفت: امید است در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو مابقی طرح‌ها به موقع در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.
وی از آبرسانی همزمان به ۴۰۰ روستای کشور در استان‌های مختلف با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر  در هفته پیش روی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران خبر داد که با این اقدام، جمعیت روستایی ما که در دوره فعالیت دولت حاضر از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند به ۸ میلیون نفر خواهد رسید و این مسیر تا پایان این دوره و همچین سال‌های بعد ادامه خواهد داشت‌.
وزیر نیرو تصریح کرد: حاصل کار هماهنگ و همدلانه‌ای که امسال صورت گرفت نه تنها در تاریخ صنعت برق کشور که در تاریخ سیاسی ایران ثبت و ضبط خواهد شد.
اردکانیان گفت: بخش تجدیدپذیر حرکت تازه‌ای آغاز کرده و امید است با همکاری نزدیک‌تر واحدهای مختلف در وزارت نیرو در قالب شورای راهبردی انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین پشتیبانی‌ها و همدلی‌های بخش خصوصی فعال در این عرصه، مسائل حل و فصل شود.
وی با اشاره به وجود فرصت‌های خوب در منطقه اظهار امیدواری کرد در همین دوره مدیریتی، موضوع صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر را عملیاتی کنیم. باید مشکلات موجود رفع شود و در این زمینه نیازمند همدلی بیشتر همکاران در بخش خصوصی هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به توانایی بخش خصوصی موسس در ظرفیت سازی بیشتر،  همکاری نزدیک‌تر با سازمان دولت و مشارکت در تصمیم‌سازی ها در کنار بخش خصوصی به معنای عام، گفت: این بخش، بخشی است که از آن انتظارات بیشتری داریم و چشمداشت آنها هم وسیع‌تر است. چشمداشت این که از فرصت مجاورت با افغانستان که یکی از وسیع‌ترین تونل‌های باد مشترک در مرز دو کشور وجود دارد و وزارت نیرو مسول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور است، با توجه به برگزاری نمایشگاه وسیع تجاری و صنعتی در کابل در روزهای آتی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی این دو تا یک ماه آینده در کابل، در اینجا نیازمند همکاری و حرکت دوشادوش با بخش خصوصی بویژه در صنعت برق هستیم تا همپای وزارت نیرو راه‌ها و معبرها را باز کنند طیف وسیعی از شرکت‌های تجهیزاتی و تعمیراتی با توجه به شرایط پس از جنگ در افغانستان وارد این بازار شوند، بویژه در بخش تجدیدپذیر، در ماه‌های پیش رو تا پایان سال بتوانیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.
وی همچنین با بیان این که امید است این روزها گشایش مناسبی ایجاد شده و از فشار موجود بر عهده تولیدکنندگان در بخش خصوصی کاسته شود، به تقدیر چندین باره مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از اقدام وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این علامت آن است که هم ما قدر این فرصت را به خوبی دانستیم و در ماه‌های پیش رو بویژه برای تدارک زمستان و مسائل مربوط به سوخت نیروگاه‌ها و تعمیرات و نگهداری آنها و فعالیت‌هایی این چنینی فرصت‌ها را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات