افتتاح اولین پروژه خود مالکین مسکن مهر معطل آب، برق و گاز

افتتاح اولین پروژه خود مالکین مسکن مهر معطل آب، برق و گاز

http://www.bananews.ir/مدیر یکی از پروژه های مسکن مهر در شهریار با بیان اینکه تعلل در افتتاح واحدهای مسکن مهر بیش از هرچیز به ضرر متقاضیانی است که برای اسکان در این واحدها لحظه شماری می کنند،گفت:افتتاح اولین پروژه خود مالکین مسکن مهر با آورده ۸ تا ۱۲ میلیون تومان معطل آب ،برق و گاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین شعبانی با اشاره به اینکه مکاتبات ما با دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان شهریار ،فرمانداری ،استانداری و وزارتخانه های راه و شهرسازی و نیرو به چندین مورد رسیده است،در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان افتتاح، شرکت ما برای تسریع در تکمیل خدمات رسانی به این پروژه حاضر شده است برای تامین آب ،گاز و برق این واحدها ،زمین رایگان در اختیار شرکتهای خدمات رسان ذیربط قرار دهد و سهم انشعاب متقاضیان را به صورت یکجا به حساب شرکتهای مذکور واریز کند.

وی ادامه داد: اما این شرکتها به بهانه های مختلف نظیر کمبود اعتبار و سایر مسائل تاکنون هیچ اقدام عملیاتی برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند.

مدیر عامل شرکت "پیگیر راه پیروز" با بیان این‌که شرکت منطقه‌ای برق در انتظار اختصاص منابع مالی برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی به پروژه مذکور است، افزود:با وجود آنکه طراحی‌ شرکت گاز انجام و پیمانکار هم معرفی شده و ما نیز زمین مورد نیاز برای گازرسانی را به آنها هم داده ایم، اما متاسفانه هنوز اقدام در خور توجه‌ای در این رابطه صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که پروژه هزار و ۴۰۰ واحدی ثامن الائمه فردوسیه شهرستان شهریار، نخستین پروژه خود مالک و ارزانترین پروژه طرح مسکن مهر است، افزود: همه تاسیسات روبنایی مانند مدرسه، ورزشگاه، درمانگاه و واحدهای تجاری، ایستگاه آتش نشانی، استخر، سونا ،کلانتری و در یک کلام کلیه خدمات روبنایی لازم در این پروژه در قالب یک مجتمع مسکونی طراحی شده است تا کیفیت زندگی مردم در این شهرک کاملا تضمین شده باشد.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی بر اساس ضوابط شهرسازی ساخته شده و همه نیازهای یک شهروند در آن پیش‌بینی شده است، اما با این حال دستگاه‌های خدمات رسان برای تکمیل زیرساختها دراین پروژه همکاری نمی کنند.

مدیر پروژه هزار و ۴۰۰ واحدی ثامن الائمه فردوسیه با بیان اینکه اقدامات اجرایی برای خدمات رسانی به این پروژه فقط به برگزاری جلسات محدود بوده است، گفت: این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران و معاونش به همراه مسوولان شرکتهای خدمات رسان این شهرستان و سایر مقامات محلی چند بار از این پروژه بازدید کرده‌اند، اما با این حال اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

شعبانی با بیان این‌که برای ساخت این شهرک حتی آب و برق کارگاهی هم در اختیار ما قرار نگرفت، گفت: با وجود دست و پنجه نرم کردن با همه مشکلات، با نزدیک شدن به زمان افتتاح در دهه فجر دستگاه‌های خدمات رسان کاری نمی‌کنند.

شعبانی خاطر نشان کرد: در همین حال با وجود اینکه زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع برای احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم، تاکنون مسوولان مربوطه هیچ نوع اقدامی برای ساخت فضای آموزشی در این شهرک انجام نداده اند.

وی با بیان این‌که مجتمع ۱۴۰۰ واحدی ثامن الائمه فردوسیه شامل ۵۸ بلوک ۲۴ واحدی است که در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است، افزود: واحدهای این مجتمع در متراژهای ۷۴ ،۷۶ و ۸۲ متر مربع ساخته شده اند که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان به‌طور کامل در همه این واحدها رعایت شده است.

*متقاضیان با آورده ۸ تا ۱۲ میلیون صاحب مسکن می شوند

وی اظهار کرد: متقاضیان به طور میانگین با آورده ۸ تا ۱۲ میلیون تومان می توانند صاحب این واحدهای مسکونی شوند و با توجه به اینکه زمین این واحدها نیز به نام متقاضی است، بنابراین می توان گفت که این پروژه ارزانترین پروژه مسکن مهر استان تهران است.

به گفته وی، از مرداد ماه سال گذشته عملیات ساخت این واحدها شروع شده است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد بلوکها به مرحله نازک کاری رسیده اند.

شعبانی تاکید کرد: با وجود اینکه جانمایی این شهرک با حضور نمایندگان ارگانهای مختلف مرتبط ،شامل وزارتخانه های راه وشهرسازی ،کشور،نیرو ،کشاورزی ،سازمان محیط زیست و ... در کارگروه تخصصی مربوطه به تصویب رسیده است، اما با این وجود نمایندگان شرکتهای خدمات رسان در شهرستان شهریار برای تکمیل خدمات زیرساختی دراین شهرک ،کاری نمی کنند.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که تاخیر در اجرای شبکه آب ،برق ،گاز ،تلفن و فاضلاب این واحدها سبب ایجاد تاخیر در اجرای محوطه سازی پروژه نیز شده است.

به گفته شعبانی با توجه به نزدیکی به زمان افتتاح واحدهای مزبور انتظار می رود که مسوولان مربوطه برای حل این مشکل اقدامی عاجل انجام دهند چرا که تعلل در افتتاح واحدهای مسکن مهر بیش از هرچیز به ضرر متقاضیانی است که برای اسکان در این واحدها لحظه شماری می کنند.

 

 

    نظرات