اخذ گواهی کسر از حقوق برای وام مسکن ممنوع است

اخذ گواهی کسر از حقوق برای وام مسکن ممنوع است

http://www.bananews.ir/یک مقام مسئول گفت: در بخشنامه‌ای که سال ۸۸ به شعب بانک مسکن ابلاغ شده وام گیرندگان برای خرید مسکن از دادن گواهی کسر از حقوق به شعب معافند و همان درآمد ابرازی کفایت می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس افزود: در بخشنامه‌ای که به شعب بانک مسکن ابلاغ شده، متقاضیانی که دارای حساب صندوق پس‌انداز خرید مسکن هستند نیازی به ارائه گواهی کسر از حقوق به شعب ندارند و همان درآمدی ابرازی کفایت می‌‌کند.

وی ادامه داد: شعب بانک مسکن تنها باید اقدام به گرفتن معرفی‌نامه از فرد وام‌گیرنده کنند و دیگر نیازی به گرفتن گواهی کسر از حقوق از دارندگان حساب صندوق پس‌انداز خرید مسکن نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: متأسفانه آشنا نبودن متقاضیان وام خرید مسکن باعث شده تا شعب بانک از وام‌گیرنده گواهی کسر از حقوق نیز دریافت کنند در حالیکه وقتی واحد مسکونی مورد نظر و خریداری شده از سوی متقاضی در رهن بانک می‌رود چه نیازی به گرفتن این گونه وثیقه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا بانک مسکن با گرفتن گواهی کسر از حقوق سعی دارد وام‌گیرنده را مجاب کند که در صورت ندادن اقساط اقدامات اجرایی خود را جهت وصول مطالبات از طریق مجاری قانونی انجام دهد.

 

 

    نظرات