امضای تفاهمنامه ۴ نهاد نظارتی برای ارتقای کیفیت شیرآلات بهداشتی

امضای تفاهمنامه ۴ نهاد نظارتی برای ارتقای کیفیت شیرآلات بهداشتی

http://www.bananews.ir/مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت از امضای تفاهم نامه بین ۴ نهاد سازمان حمایت، سازمان استاندارد، سازمان تعزیرات و انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی برای ارتقاء و حمایت از تولیدات داخلی شیرآلات بهداشتی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهرام میرآخورلو اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و به منظور ارتقای کیفیت شیرآلات بهداشتی تولید داخل و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از احتمال ضرر و زیان بهداشتی ناشی از کاربرد شیرآلات بهداشتی بدون کیفیت و غیراستاندارد تفاهم نامه ای بین سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، سازمان حمایت، انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی و سازمان تعزیرات حکومتی به امضاء رسید .

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری و هماهنگی و تجمیع توان در نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، مراکز عرضه توزیع شیرآلات بهداشتی و برخورد با واحدهای متخلف در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی برطبق قوانین و مقررات جاری است .

میرآخورلو در گفتگو با فارس گفت: همکاری در نمونه برداری از بازار مصرف و مراکز عرضه و توزیع و نیز واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی، انجام آزمون نمونه ها در آزمایشگاه های همکار تأیید صلاحیت شده سازمان استاندارد و براساس استانداردهای ملی مربوطه ، تهیه لیست نشان های تجاری و مراکز تولید، عرضه و توزیع کالاهای غیر استاندارد براساس نتایج آزمون های انجام شده و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان در بخش واردات،تولید،وتوزیع شیرآلات بهداشتی از موضعات مهم این تفاهم نامه است.

مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت گفت: مدت اعتبار این تفاهم نامه از ۱۷ مهرماه به مدت دو سال تعیین می شود که در پایان برای دوره های بعدی قابل تمدید است .

 

 

    نظرات