اجرای پایلوت طرح نیروگاه ملی در نیروگاه‌های ری و بوئین‌زهرا

اجرای پایلوت طرح نیروگاه ملی در نیروگاه‌های ری و بوئین‌زهرا

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه ملی افزود: طرح نیروگاه ملی ترکیبی از مطالعات مهندسی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها بوده و اجرای آن در جهت ارتقای توانایی صنعت برق صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه طرح این پروژه به‌طورکامل آماده و دو نیروگاه ری و بوئین‌زهرا برای اجرای پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: پایه این طرح بر مبنای مطالعات بومی بوده و موجب ارتقای دانش‌ تولید‌ در نیروگاه‌های گازی می‌شود.
وی با اشاره به موضوع افزایش تعرفه‌های برق واحد‌های صنعتی اظهار کرد: موضوع تعرفه‌ها مسیر قانونی و کارشناسی خاصی دارد. ما در کنار بحث‌های مدیریت مصرف باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تولیدکنندگان به‌ویژه افرادی که دارای محصولات صادراتی بوده و محصولات آنها تابع قیمت تکلیفی داخل نیست، باید از انرژی به شکل معقول و منطقی استفاده کنند.
وی افزود: نباید از یارانه‌های مصرف انرژی به میزان قابل ملاحظه ای در اختیار تولیدکنندگان سایر کشورها قرار بگیرد چرا که آن‌ها تعرفه‌هایی را که در اقلام وارداتی اعمال می‌کنند در جهت حمایت از تولیدات خودشان بوده و از این تعرفه‌های اعمال شده، بخشی به همین یارانه‌های انرژی برمی‌گردد که پرداختن به این مسئله مسیر کارشناسی داشته و از سازمان دولت اعلام و به مردم منعکس خواهد شد.
وزیر نیرو با بیان اینکه پیگیر وضعیت رودخانه سرخون که آغشته به نفت شده هستیم، گفت: بنده موضوع را پیگیری و با وزیر نفت هم در خصوص نارضایتی و گلایه‌ای که برای اهالی منطقه ایجاد شده بود، صحبت کردم. خوشبختانه مشکل در بحث آب شرب نبوده و عمده مشکلات مربوط به فعالیت‌های آبزی‌پروری و کشاورزی است که تدابیری برای رفع این مسائل اتخاذ شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات