ارزش افزوده املاک دولت در بافت پیرامونی حرم مطهر  ...

ارزش افزوده املاک دولت در بافت پیرامونی حرم مطهر ...

احتمال پیش‌بینی هزار میلیاردتومان اعتبار برای بافت پیرامونی حرم مطهر در بودجه سال 1400

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ره‌باغ حضرت زهرا(س)، ضمن تشکر از همت شورای شهر و شهرداری مشهد برای استفاده از عرصه این ره‌باغ و قول بهره‌برداری از این پروژه ظرف 6 ماه آینده، اظهارکرد: همه ما مفتخریم که مجاور حرم امام‌رضا(ع) هستیم و در جهت خدمت به زائران این آستان قدسی از هیچ خدمتی نباید دریغ کنیم.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، کار بسیار سنگینی است و با بقیه پروژه‌ها بسیار فرق دارد، گفت: در حال حاضر طرح به نقطه‌ای رسیده که غیرقابل بازگشت است ولی میتوان آن را اصلاح کرد؛ این اصلاح باید ضمن پیشرفت پروژه صورت گیرد و مانع از توقف طرح شد.

کریمی افزود: توقفی یکساله در اجرای طرح موجب عقب‌افتادگی 3 تا 5 ساله می‌شود؛ طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی یکی از بزرگترین کارگاه‌های عمرانی کشور است که روند پیشرفت آن تا زمان تحقق اهداف باید حفظ شود.

وی در ادامه تعامل و هماهنگی شکل گرفته بین مسئولین شهری و استانی در مشهد را بسیار ارزشمند، کارگشا و موثر خواند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه پیگیر مسائل مربوط به این طرح هستیم و ملاک عمل ما قانون خواهد بود و نه سلیقه‌های شخصی افراد، گفت: حدود 1000 میلیاردتومان منبع اعتباری برای این بافت پیش بینی شده که اگر موفق شویم، در لایحه بودجه سال 1400 مدنظر قرار خواهیم داد.

کریمی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی مالک 22 هزار متر از اراضی واقع در بافت اطراف حرم است و دولت حدود 900 میلیاردتومان در این محدوده ثروت داشته که تمایل دارد آنها را به قیمت روز به فروش برساند؛ ارزش افزوده این املاک و دارایی‌ها متعلق به شهروندان مشهدی است که زمین‌های خود را به نفع زائر فروخته‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: شورای شهر مشهد گزارش دقیق‌تری در این خصوص ارائه دهد و امیدواریم این منبع بتوانیم به بافت پیرامونی حرم مطهر تزریق کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات