عایق سازه‌ای غیرباربر چند منظوره در کشور ساخته شد

عایق سازه‌ای غیرباربر چند منظوره در کشور ساخته شد

www.BanaNews.irمحقق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به طراحی و ساخت «عایق سازه‌ای غیر باربر چند منظوره» شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  جواد یوسفی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل روز دنیا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که این صرفه جویی به علت استفاده بیشتر در ساختمان‌ها نمود پیدا می‌کند و با توجه به کاهش انرژی‌های فسیلی و افزایش قیمت آن‌ها و استفاده از عایق‌های مناسب، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اجباری شدن عایق کاری در ساختمان‌ها به خصوص عاریق کاری حرارتی و صوتی در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، شاید راه حل مناسبی برای صرفه جویی و بهینه سازی و مصرف انرژی در ساختمان‌ها باشد، اما هزینه‌های بالای عایق کاری و همچنین نواقص بعضی از عایق‌ها باعث شد تا با طراحی این عایق، تحولی نوین در صنعت عایق کاری ساختمان‌ها صورت گیرد.

یوسفی در خصوص محاسن این عایق اظهار کرد: ترکیب این عایق سبب می‌شود که ضمن افزایش کیفیت، از انتقال حرارت، صدا و امواج خاص جلوگیری شده، همچنین شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم. در ضمن وزن سازه‌ها با این عایق کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند همراه با آجر و موزائیک در تیغه بندی‌های ساختمان استفاده شود.

عضو باشگاه پژهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: مقاومت در برابر آتش سوزی و محیط های اسیدی، سبکی، قابلیت رنگ پذیری، مقاومت مناسب در برابر ضربه و فشار و از همه مهمتر قیمت تمام شده مناسب، از قابلیت‌های این عایق است.

یوسفی با اشاره به کاربردهای این عایق خاطرنشان کرد: از این محصول می‌توان در ساخت مستقیم دیوارهای غیرباربر و همچنین در کف و سقف استفاده کرد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: این طرح همچنین در حال انجام مراحل دریافت استانداردهای داخلی و بین‌المللی ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی و ساختمان است و امیدوارم با دریافت استانداردهای لازم، روند تجاری‌سازی آن صورت گیرد.

 

 

    نظرات