تامین ۲۱۲۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از طریق فاینانس داخلی برای...

برای اولین بار در کشور، مبلغ ۲۱۲۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از طریق فاینانس داخلی برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی گیوی توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل تامین می شود و این اعتبار مالی توسط بانکهای سپه و کشاورزی و با تضمین پرداخت اقساط تسهیلات از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل منابع مالی دولتی به شرکت آب منطقه ای اردبیل پرداخت می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طبق این قرارداد بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در قرارداد سندیکایی بانک های سپه و کشاورزی، مبلغ 2 هزار و 128 میلیارد ریال در احداث شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سرمایه گذاری می کند و سازمان برنامه و بودجه کشور از سوی دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را محل اعتبارات عمومی دولتی در کشور تضمین کرده است. این نوع تامین مالی در احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در ایران برای اولین بار انجام می شود و این تسهیلات در چهار قسط دریافت خواهد شد و اجرای طرح آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی تسریع می شود .

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به حضور پیمانکار طرح در منطقه و انجام عملیات اجرایی در ماه های اخیر و مشخصات فنی طرح آبیاری و زهکشی پایاب شد گیوی اظهار داشت: اجزای اصلی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی شامل دو بخش سامانه انتقال آب از سد گیوی به شبکه به طول 7.6 کیلومتر با لوله فولادی با قطر 1600 میلیمتر و احداث شبکه اصلی آبیاری و زهکشی شامل خطوط لوله تحت فشار و سازه های آبی وابسته بطول 60 کیلومتر شامل لوله های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از 130 میلیمتر تا 1600 میلیمتر خواهد بود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: کل زمان پیش بینی و برنامه ریزی شده برای اتمام پروژه به مدت 24 ماه خواهد بود و با اتمام به موقع طرح پایاب سد گیوی مردم عزیز منطقه از فواید حاصل از اجرای کل طرح بهره مند گردند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات