توسعه امکانات ایمنی در مدارس و آموزش‌های ضروری به دانش‌آموزان

توسعه امکانات ایمنی در مدارس و آموزش‌های ضروری به دانش‌آموزان

روح‌الله فدائی با اشاره به لزوم حفاظت از دانش‌آموزان در محیط مدارس گفت: استعداد ایجاد حوادث و سوانح در محیط مدارس به علت محدودیت مکانی، تراکم دانش آموزان و بازیگوشی آنها به مراتب بیشتر از خانه بوده و کمتر مدرسه‌ای است که هر روز یا هر هفته حادثه‌ای کوچک یا بزرگ را تجربه نکند.

وی، برخورداری از مقاومت لازم مصالح در برابر آتش‌سوزی،مهیا بودن امکان تخلیه اضطراری از محیط آموزشی،مجزا بودن بخش‌های پرخطری مانند موتورخانه، آزمایشگاه، آشپزخانه، کارگاه، انبار و... از بخش های آموزشی و تعبیه آنها حتی الامکان خارج از ساختمان اصلی،وجود چندین درب ورودی و خروجی با لولاهای موافق به منظور حرکت دانش‌آموزان را از جمله ضرورت‌های ویژگی ساختمان‌ مدارس عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری وجود راه پله ها و مسیرهای خروجی متناسب با تعداد دانش آموزان در هر طبقه، پوشانیده شدن لبه تمام پلکان‌ها ها با نوارهای لاستیکی به منظور جلوگیری از لیزخوردگی،خاموش شدن وسایل برقی و گرمایشی پس از پایان ساعت کار مدارس،نصب درب پوش ایمنی و عایق‌بندی تمام کلیدها، پریزها و جعبه‌های تقسیم‌در ارتفاع مناسب، آمادگی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق متناسب با زیربنا و تعداد طبقات از دیگر مواردی برشمرد که در کالبد محیط آموزشی پیش‌بینی شود.

فدائی، وجود جعبه کمک‌های اولیه و انواع خاموش‌کننده‌های دستی در تمام بخش‌ها و طبقات و آموزش کارکنان مجموعه برای استفاده از آن، عدم استفاده از پنکه‌های سیار و آموزش دانش‌آموزان برای مواجهه با شرایط اضطراری ، شامل بروز حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و همچنین حوادث غیرطبیعی مانند آتش سوزی ، انفجار و... را به عنوان الزامات دیگر ایمنی در فضای آموزشی عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات