آپارتمان نقلی گران تر از سایر آپارتمانها

آپارتمان نقلی گران تر از سایر آپارتمانها

http://www.bananews.ir/بررسی‌ها درباره رابطه قیمت با متراژ در بازار مسکن نشان می‌دهد بین دو گروه آپارتمان‌های با مساحت زیر ۵۰ متر و آپارتمان‌های با مساحت بیشتر از ۱۰۰ متر، فاصله قیمتی آنقدر شدید است که در برخی مواقع این تفاوت به متری ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد به طوری که کوچک‌ترها به مراتب گران‌تر از بزرگترها، خریدوفروش می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که متوسط قیمت مسکن در تهران مترمربعی حدود ۲ میلیون تومان است، میانگین قیمت واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ از این رقم بیشتر است. مشاوران ‌املاک علت این تفاوت قیمتی را تمایل غالب تقاضا به سمت خرید واحدهای کوچک عنوان می‌کنند. قدرت پایین خرید مسکن در تهران تحت تاثیر نبود تسهیلات خرید و محدودیت بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات باعث شده متقاضیان به دنبال آپارتمان‌های کوچک مقیاس بروند، اما این مهاجرت تغییرات صعودی قیمت این آپارتمان‌ها را به همراه داشته است. براساس گزارش «دنیای‌اقتصاد» تحقیقات میدانی در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت مسکن در پایتخت طی نیمه اول امسال بیشترین تاثیر را روی نیمه شمالی این کلانشهر داشته است، به طوری که در برخی از محله‌های بالای شهر قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های متراژ کوچک از رقم سه میلیون تومان هم فراتر رفته است.

اما به رغم این افزایش قیمت، هم‌اکنون در بازار عرضه آپارتمان، تعداد واحدهای مسکونی فروشی با مساحت پایین، بیشتر از واحدهای بزرگ است.

دنیای اقتصاد

    نظرات