تجلیل از محیط بانان و فعالان محیط زیست شهرستان نیشابور

تجلیل از محیط بانان و فعالان محیط زیست شهرستان نیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین مراسم با اشاره به ضرورت احیاء ظرفیت جوامع محلی حاشیه عرصه های طبیعی برای خودگردانی مناطق تحت مدیریت محیط زیست گفت: شناخت و آگاهی بخشی، سازماندهی و حمایت از خاستگاه‌های اجتماعی با تکیه بر دانش و الگوهای بومی از اصول پایه حفاظت از استعدادهای اکولوژیکی هر منطقه است.

این مقام مسئول افزود: در این خصوص، افزایش انگیزه و توانمند سازی دانش آموزان در مدارس در قالب طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان و در روستاهای حاشیه مناطق و مساجد و شوراهای اسلامی در قالب طرح اجرایی مشارکت زیست بومی انجام می شود.

وی به اجرای موفق طرح بانوی سبز، همیار محیط زیست، بسیج محیط زیست و سفیران سبز دستگاه های اجرایی در استان اشاره کرد و افزود:طرح اجرایی محیط یار مزرعه به تازگی در شهرستان تربت حیدریه وارد فاز بررسی و تدوین دستورالعمل اجرایی شده است و طرح بسته مشارکت زیست بومی جوامع محلی نیز برای اجرا در شهرستان نیشابور در حال تدوین است.

وی ضمن تجلیل از تلاش شبانه روزی محیط بانان در حفظ آرامش زیستگاهی عرصه های طبیعی استان، آنان را سربازان بی نشان خط مقدم حفاظت ار ارزش‌های اکولوژیکی دانست و افزود: دوره های آموزش و باز آموزی محیط بانان و فعالان در حوزه های مختلف حقوقی، قضایی و... به منظور توانمندسازی و تقویت دانش حرفه ای آنان با همکاری ارگانهای مرتبط به طور مستمر درحال انجام است.

نجفی، شهردار نیشابور نیز در ادامه طی سخنانی ضمن تقدیر از حافظان انفال و تنوع زیستی نیشابور گفت: به رغم محدودیت های اعتباری و پشتیبانی و چالش‌های روبروی محیط بانان، این قشر پرتلاش همچنان با روحیه قابل تقدیر سنگرداران نخست حفظ طبیعت هستند.

احمد همت آبادی ، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر نیشابور نیز به عنوان یکی از سخنرانان این همایش، در ادامه اظهار داشت: امروزه بی توجهی عمومی نسبت به حفظ محیط زیست یک عارضه اجتماعی جدی است و معضلات زیادی از جمله الودگی آب، خاک و هوا به عنوان عناصر اصلی حیات را در پی داشته است .

وی ابراز امیدواری کرد که معضل نگران کننده زباله گاه نیشابور نیز به همت و عزم استانی و همراهی مسوولان ذیربط به زودی حل شود.

گفتنی است حمید طراوتی رئیس شبکه تشکل‌های زیست محیطی استان، سید بابک موسوی عکاس بنام حیات وحش کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش بودند که پایان بخش آن تجلیل از محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری و منطقه حفاظت شده رئیسی نیشابور و نیز فعالان محیط زیست این شهرستان بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات