روند درآمدی شهرداری مشهد در سال جاری بسیار مناسب  ...

روند درآمدی شهرداری مشهد در سال جاری بسیار مناسب ...

روند درآمدی شهرداری مشهد در سال جاری بسیار مناسب است

به گزارش پایگاه اطلاع¬رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در این خصوص گفت: باوجود شرایط بسیار سخت اقتصادی در کشور، در مدیریت شهری مشهد باوجود هماهنگی و همدلی کم‌سابقه در بخش تأمین منابع مالی به انسجام خوبی رسیده‌ایم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن وجود مطالعات و پیش‌بینی‌هایی بود که شورای شهر در سال‌های اول و دوم فعالیت خود در نظر گرفته و شهرداری را ملزم کرد به احصا ظرفیت‌های درآمدی و اخذ حق و حقوقات شهر که در سنوات گذشته به هر دلیلی وصول نشده بود اقدام کند.


وی بابیان اینکه وضعیت درآمدی شهرداری مشهد با دعای خیر مردم و عنایت ویژه امام رضا(ع) مناسب است و ازلحاظ کسب درآمد و تأمین هزینه‌های لازم هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: انشالله با همان قوت و قدرتی که از ابتدا کار را آغاز کردیم همچنان کار در جریان خواهدبود. این نکته را نباید ازنظر دور داشت که در حال حاضر شهرداری مشهد در حوزه درآمدی فقط وابسته به درآمد بخش ساخت‌وساز نیست؛ در دوره جاری مدیریت شهری و با الزاماتی که برای شهرداری در شورا مصوب شده و پیگیری‌های حوزه درآمدی در ستاد و سازمان‌ها، در افزایش سطح درآمدهای شهرداری بسیار مؤثر بوده است.

گندمی خاطرنشان کرد: صادقانه باید گفت تلاشی که امروز در مجموعه شهرداری مشهد برای احصا درآمدهای شهرداری و وصول حقوق شهر و شهروندان انجام می‌شود نسبت به سال ۹۶ بسیار متفاوت بوده که جای تقدیر فراوان دارد. امروز شهرداری مشهد بخش عمده‌ای از درآمد خود را از محل وصول مطالبات حقوق شهر به دست آورده که اگر این مطالبات مدت‌ها قبل پیگیری شده¬بود می‌توانست اثرگذاری بیشتری در شهر داشته و تامین زیرساخت‌های شهری و ارائه خدمات بیشتری را برای شهروندان فراهم کند.


وی ادامه داد: همچنین در بخش اقتصادی با توجه به نگرش جدیدی که در شهرداری شکل‌گرفته، اجرای توافقات جدید و پروژه‌های تهاتری و مشارکتی، باعث شده که منابع مناسبی در دسترس شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد همچنین گفت: سخت‌ترین دوران ما از حیث درآمدی در 2 ماه ابتدایی امسال بود که باوجود همه مشکلات، تحقق درآمدی مناسبی داشتیم و روزهای سختی را از سر گذرانده‌ایم. لذا پیش‌بینی ما آن است که تا پایان امسال مشکلی از بابت درآمدها نداشته و در زمینه تأمین حقوق حوزه اجرایی به‌ویژه در بخش حقوق کارکنان برخلاف سایر شهرهای کشور هیچ مشکل و دغدغه‌ای نخواهیم داشت. کارکنان شهرداری مشهد هم می‌توانند با خاطر آسوده و اطمینان کامل نسبت به تأمین حقوقاتشان، روال کاری خود را سپری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات