برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان تصویب شد

برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان تصویب شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان با اعلام این خبر گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان با مشارکت ادارات دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و ذینفعان و مراکز علمی و پژوهشی تهیه شده است. وی هدف از تدوین این برنامه را دستیابی به بهترین استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تالاب گندمان به عنوان یک سرمایه ارزشمند ملی است و شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با حوضه تالاب‌ها بوی‍ژه تالاب گندمان همراه با حفظ اکوسیستم تالاب عنوان شده است.

شهرام احمدی ضمن تاکید بر نگاه مثبت مدیران استان نسبت به حفاظت مشارکتی محیط‌زیست اذعان کرد: تالاب گندمان با مساحت ۱۰۷۰ هکتار، پس از تالاب بین المللی چغاخور، دومین تالاب در چهارمحال و بختیاری است که دارای برنامه مدیریت جامع می‌شود.

مدیریت زیست بومی (جامع) حفاظت پیشرفته‌ای است که در آن حفظ محیط زیست با به رسمیت شناختن بهره‌برداری‌های معقول اقتصادی٬ در نظر گرفتن نقش انسان و بویژه جوامع محلی به‌عنوان بخشی از زیست‌بوم و همچنین در نظر گرفتن ارتباط بین اجزا در سطوح فراتر از مرزهای ظاهری زیست بوم ها و غالبا در سطح حوضه آبخیز عملی می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات