پیام شورای شهر مشهدمقدس به مناسبت فرارسیدن هفته  ...

پیام شورای شهر مشهدمقدس به مناسبت فرارسیدن هفته ...

پیام شورای شهر مشهدمقدس به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهدمقدس، متن کامل این پیام در زیر آمده است:

«جنگ هیچ‌گاه در طول تاریخ پسندیده و مقبول مردم نبوده است دولت‌ها و ملت‌ها همیشه بزرگترین زیان‌ها را از جنگ برده‌اند و چه میلیون‌ها نفری که در جنگ‌ها جان شیرین را از دست داده و بی‌شمار فرزندانی که در یتیمی بزرگ شدند.
جنگ ایران و عراق اما تعریفی جدید به تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان افزود که در آن تنها نیت دفاع از خاک و انقلاب نوپایی بود که برای سرنگونی آن جنگ را به ما تحمیل کردند و حضور در جبهه‌ها بدون هیچ چشم‌داشت مالی، غیرت و وطن‌دوستی نسلی که انقلاب را از سر گذرانده بود تهاجم و زورگویی را برنمی‌تافت و با غیرتی بی مثال و برای اولین بار در طول تاریخ ایران کهن ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن متجاوز نیافتادو از تمامیت خاک مملکت دفاع کردند.

جنگ ما با جبهه کفر با همه سختی‌ها و مشقت‌ها، درس‌های بسیاری به ما آموخت. در دوران دفاع مقدس همه خاک کشور جبهه بود و هرکه در این جبهه حاضر بود تنها به قدرت ایمان و قوت غیرت ایستاده بود که هیچ قدرتی در دنیا پشتیبان ما نبود.

ایمان و ایثار دو درس بزرگ جنگ بود که رمز پیروزی ملت ایران در طول چهل سال مقاومت مومنانه است. جنگ به ما آموخت دلخوش به حمایت هیچ‌کس نباشیم و بااین نگاه تنها بودن در مسیر حق را به دوستانی در راه باطل ارجحیت دهیم. امروز و همچنان تا نسل‌های بعد، جنگ آبشخور فرهنگ‌مان خواهد بود و درس‌های فراوانی برای روزهای سخت ‌مان کنار گذاشته است. تا خون شهیدان جنگ و انقلاب گرمابخش امید و انرژی بخش ادامه راه انقلاب است هیچ خللی بر اراده ما برای مقاومت و پیشرفت وارد نخواهد شد.

شورای اسلامی شهر مشهد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برای تمامی ایثارگران شهر، استان و کشور آرزوی صحت و سربلندی دارد.»

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات