شهردار یزد بر ضرورت تامین...

شهردار یزد در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان با وی که در روز سی ام شهریور ماه در محل شهرداری مرکز انجام شد، با بیان اینکه شهرداری‏‌ها با توجه به ضرورت ذاتی خود جهت مدیریت، توسعه و رشد شهری نیاز به تامین منابع مالی و جذب نقدینگی دارند، اظهار داشت: به روزآوری و پیشرو بودن شهرداری‌ها در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان با وی اظهار داشت: سعی ما در تعامل مجموعه شهرداری با بانک ها این است که بر اساس منافع شهرداری حرکت کنیم و در یک فضای رقابتی منابع بیشتری را برای شهر کسب نماییم.

شهردار یزد به ایام شیوع ویروس کرونا و مبالغی که از سوی شهرداری هزینه شده اشاره کرد و خاطر نشان نمود: در این شرایط علاوه بر پاس نشدن چک های صادره در وجه شهرداری، هزینه هایی هم در راستای انجام خدمات ویژه، به هزینه های عادی شهرداری تحمیل شده است.

وی با اشاره به منابع غنی مالی شهرداری ها، موانع و موازی کاری های این حوزه، گفت: در حال حاضر مدیریت منابع، مشکل اصلی شهرداری ها است که انتظار است از طرف بانک، کار ویژه ای در راستای مساعدت به خدمات رسانی شهری نیز صورت گیرد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه سعی کرده ایم در شهرداری منابع حداکثری داشته باشیم، اظهار داشت: درآمد شهرداری ها بیشتر از مردم جذب می شود که با شرایط اقتصادی الان، تکلیف روشن است لذا بانک ها از جمله مؤلفه هایی هستند که می توان به عنوان منابع مالی، آنها را مورد توجه بیشتر قرار داد.

شهردار شهر جهانی یزد همچنین با بیان اینکه عمده بخش‌های کشور در شرایط سخت تحریمی فعلی دچار مشکل هستند و مدیریت شهری هم جدا از دیگر بخش‌ها نیست، گفت: طبیعی است با رکود اقتصادی و تورم همزمان که ناشی از کاهش ارزش پول ملی است، فعالیت‌های عمرانی به حداقل می‌رسد و هزینه‌های جاری هم متناسب با تورم قابل افزایش نیست، یعنی هم در بخش نگهداشت و هم در بخش توسعه شاهد انحراف از برنامه خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری بانک تجارت در خصوص بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یزد، خاطر نشان کرد: در مجموع با اقدامات صورت گرفته در این حوزه، عمر ناوگان اتوبوسرانی ما به زیر ده سال رسید.

عزیزی در پایان ضمن تقدیر از حسن تعامل بانک تجارت با مجموعه مدیریت شهری یزد، ابراز امیدواری کرد: با ادامه همکاری ها در زمینه تامین نقدینگی و اعتبارات مورد نیاز و رشد میزان درآمدهای نقدی و تهاتری و همچنین انجام امور مربوط به انتشار اوراق، شهرداری یزد بتواند تا خدمت رسانی به شهروندان شهر جهانی یزد را در عرصه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بی وقفه ادامه دهد.

حسن فلاح مدیر شعب بانک تجارت استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه تمرکز در حساب جاری، شاه کلید تعاملات شهرداری و بانک است، گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد و واحد بانکی در اختیار شهرداری به شعبه تبدیل شود، قدرت استان در راستای اخذ امتیاز از مرکز بیشتر خواهد شد.

وی علاوه بر ذکر برخی تعاملات بانک تجارت با شهرداری در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در زمینه اتوبوس های شهری و ارائه تسهیلات نوسازی نیز مساعدت های مناسبی به شهرداری شده است.

مدیر شعب بانک تجارت استان یزد با بیان اینکه اکنون حساب بانکی بیشتر صنایع یزد در خارج از استان است، بر لزوم همراهی و تلاش مدیران استانی بر متمرکز نمودن حساب های بانکی این حوزه تاکید کرد.

فلاح با تصریح اینکه نگرش بانک تجارت در زمینه انجام کنترل‌های دقیق و سیستمی از طریق مدیریت‌های بازرسی و حقوقی در چند سال اخیر در راستای حفاظت از منافع بانک و مشتریان بوده است، خاطر نشان ساخت: همواره سعی شده در یک فضای حرفه‌ای و بر مبنای قوانین بالادستی و در راستای تقویت و تداوم همکاری با مشتریان اقدام شود.

در این دیدار معاون اجرایی و رئیس شعبه مرکزی بانک تجارت استان و همچنین مدیر امور مالی شهرداری یزد نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات