افزایش هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری از ۲۰۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجتبی بهاروند امروز و در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد حفاری خط سه بدون توقف ادامه دارد و قرار است پایانه مسافربری تا میدان شهدا به طول ۱۵ کیلومتر از خط سه در سال ۱۴۰۰ به بهرهب رداری شود.
وی افزود: همچنین اتصال انتهای خواجه ربیع به شهرک شهید باهنر از طریق خط چهار قطار شهری نیز تعریف شده است.
عضو شورای شهرمشهد با بیان اینکه ما در حوزه گسترش حمل و نقل پاک رتبه نخست کشور را داریم، بیان کرد: تا پایان سال میزان مسیر ویژه دوچرخه در مشهد به ۲۴۸ کیلومتر خواهد رسید در حالی که تهران تنها ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه دارد.
بهاروند ادامه داد: طی سه سال گذشته تعداد ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان تزریق کردیم این در حالی بود که رقم خریداری اتوبوس از ۵۰۰ میلیون به ۳ میلیارد تومان رسیده است.
در مفهوم دفاع مقدس آزادگی و رهایی نهفته است
همچنین در ادامه اجلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، محمد حسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دو بعد مشخص در حوزه دفاع مقدس را میتوان بر زبان جاری ساخت، بعد اول ویژگیهای منحصر به فرد و بعد دوم سختی ها و ناملایماتی بود که نمونه آن آواره شدن سه میلیون نفر از مردم کشور در همان روزها بود.
وی اضافه کرد: در مفهوم دفاع مقدس رهایی و آزادگی نهفته است و دفاع مقدس به ما آموخت که میتوان برای اندیشه، انسجام و دفاع از کشور جان داد.
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در وضعیت کنونی با آموزه هایی از دفاع مقدس ما از دل همبستگی ملی به چیزی به نام اقتصاد ملی نیاز داریم.
مجید خبیری
نظرات