ارائه یارانه برای توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی/ مجوز خرید ۲۰۰  ...

ارائه یارانه برای توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی/ مجوز خرید ۲۰۰ ...

ارائه یارانه برای توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی/ مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروز در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، ابتدا لایحه شهرداری مشهد در خصوص توسعه استفاده از موتور سیکلت‌ های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعالیت موتور سیکلت‌ ها در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب به شهرداری، اجازه داده شد با هدف کاهش آلودگی و بهبود هوای شهر مشهد و به ‌منظور نوسازی موتورسیکلت ‌های بنزینی فرسوده و توسعه استفاده از موتورسیکلت ‌های برقی در حمل و نقل عمومی بار و سفرهای شخصی، نسبت به تخصیص یارانه تا سقف مشخص شده در مصوبه اقدام کند.
تصویب مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری
در ادامه جلسه، لایحه دریافت مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی به شهرداری مشهد اجازه ‌داده شد، برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نسبت به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری اقدام کند.
تصویب انتشار اوراق «صکوک» اجاره برای خرید اتوبوس
لایحه انتشار اوراق «صکوک» اجاره برای خرید اتوبوس یکی دیگر از دستورهایی بود که در جلسه علنی شورای شهر مطرح و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد، برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت خرید اتوبوس، نسبت به اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار و انتشار اوراق صکوک اجاره با نرخ اجاره بهای مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار ایران تا سقف مبلغ چهار هزار میلیارد ریال اقدام کند.
مجوز تثبیت یا تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر
همچنین در ادامه یکصد وششمین جلسه علنی شورای شهر لایحه تثبیت یا تغییر نام ‌های تکراری برخی معابر سطح شهر در دستور کار قرارگرفت و به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نسبت به تثبیت یا تغییر نام ‌های تکراری برخی معابر شهر به شرح زیر اقدام کند.
براین اساس، نام خیابان دادگر منشعب از خیابان احمد آباد به نام دادگر، نام بولوار حافظ منشعب از بولوار وکیل‌آباد تا خیابان ویلا، به نام حافظ و نام خیابان شهید کاوه ۱۰ به نام بهارستان تثبیت شد.
همچنین، زیرنویس خیابان وکیل‌آباد ۶۷ با حفظ شماره به نام دادگستر، نام بولوار حافظیه منشعب از بولوار پیروزی به نام بولوار عماد خراسانی تغییر یافت، زیرنویس خیابان سجاد هفت به نام بهار تغییر یافت.

مجید خبیری


لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات