افزایش مسیر ویژه دوچرخه به ۲۴۸ کیلومتر تا پایان امسال/ امسال بزرگترین  ...

افزایش مسیر ویژه دوچرخه به ۲۴۸ کیلومتر تا پایان امسال/ امسال بزرگترین ...

افزایش مسیر ویژه دوچرخه به ۲۴۸ کیلومتر تا پایان امسال/ امسال بزرگترین مسیر دوچرخه از هاشمیه تا پل شهید ناصری ایجاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی امروز در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به تاکید شهردار و شورای شهر بر توسعه حمل و نقل پاک به ویژه استفاده از دوچرخه اظهار کرد: بر این اساس طی چند سال گذشته مطالعات جامع مربوط به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز دوچرخه سواری را انجام دادیم.
وی افزود: برهمین اساس تا سال ۹۷ حدود ۱۳۴ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر ایجاد شد و درسال ۹۸ بیش از ۶۱ کیلومتر به میزان مسیرهای دوچرخه افزوده شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در مطالعات جامع، در مجموع ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه دیده شده است؛ گفت: با ایجاد ۴۰ کیلومتر مسیر جدید ویژه دوچرخه در سال ۹۹ مسیرهای دوچرخه به ۲۴۸ کیلومتر می‌رسد و تنها حدود ۲۰ کیلومتر با میزان درنظر گرفته شده مطالعات جامع فاصله خواهیم داشت.
کاظمی بیان کرد: امسال حدود هشت میلیارد تومان بودجه برای توسعه مسیرهای دوچرخه در نظر گرفته شده است که در نظر داریم طولانی ترین مسیر دوچرخه را از تقاطع هاشمیه در امتداد بولوار نماز تا پل شهید ناصری تا پایان سال ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال حدود پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بهبود مسیر دوچرخه اختصاص داده خواهد شد، اضافه کرد: برای تامین دوچرخه نیز در مرحله اول ۴۰۰ دستگاه از شرکت ایرانی آساک دوچرخ، دوچرخه خریداری شده که ۲۰۰ دوچرخه تاکنون تحویل شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر تا پایان مهر تحویل شهرداری خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به جمع آوری ایستگاه های قدیمی دوچرخه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: با کمک دستگاه قضایی موضوع قرارداد ۱۶۳ ایستگاه قدیمی دوچرخه تعیین تکلیف و ۶۳ عدد از این ایستگاه ها جمع آوری و مابقی نیز تا پایان آبان ماه جمع آوری خواهند شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات